reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Porsche Przemysł elektroniczny | 14 lutego 2018

Porsche przeznaczy 6 mld EUR na elektromobilność

Do 2022 r. producent sportowych samochodów zainwestuje w elektromobilność ponad 6 mld EUR, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych – poinformowała firma.
- Podwajamy nasze wydatki na elektromobilność, z około 3 do ponad 6 mld EUR – wyjaśnia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. - Ta decyzja sprawia, że wyznaczamy istotny kurs na przyszłość równocześnie do rozwoju naszych modeli z silnikami spalinowymi.

Planowane nakłady inwestycyjne w nowej wersji zakładają przeznaczenie około 3 mld EUR na zasoby materialne oraz nieco ponad 3 mld EUR na rozwój. Koszty rozwoju obejmują wydatki na:
  • Mission E (około 450 mln euro);
  • warianty i pochodne Mission E (około 500 mln euro);
  • elektryfikację i hybrydyzację produktów z aktualnej gamy (około 1,5 mld euro);
  • inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).
Kolejny 1 mld EUR zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji projektu Mission E. Na terenie zakładów w Zuffenhausen powstają obecnie: nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię. Ponadto, inwestycje obejmą centrum rozwojowe w Weissach. Łącznie, projekt Mission E pozwolił stworzyć około 1200 nowych miejsc pracy.

Całkowicie elektryczny samochód sportowy Mission E ma być najbardziej sportowym, najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem w swoim segmencie. Dysponując mocą systemową na poziomie 600 KM, na przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie potrzebował znacznie mniej niż 3,5 s. Co więcej, będzie w stanie wielokrotnie przyspieszać i hamować bez strat wydajności, a do tego zaoferuje 500 kilometrowy zasięg (cykl NEDC) oraz bardzo krótki czas ładowania. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V „zatankowanie” energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min – czytamy w komunikacie.

Porsche, wraz z Audi, reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach IONITY – spółki joint venture utworzonej wspólnie z koncernami BMW Group, Daimler AG oraz Ford Motor Company. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. oraz późniejsza obsługa 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 08 2018 17:15 V9.2.4-1