reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Polski system FIBARO połączył się z największymi producentami IoT

W trakcie CES, FIBARO zaprezentowało 13 integracji z zewnętrznymi producentami smart home, wśród których wymienić można Google, Amazon, Apple, Philips Yale, Bose, Sonos czy Yamaha.

FIBARO, polski producent systemów smart home, które sprzedawane są na ponad stu rynkach. W trakcie targów CES firma zaprezentowała kilkanaście przykładów integracji autorskiego systemu z urządzeniami pochodzącymi od globalnych producentów technologii. Porozmawiaj z domem Jak informuje firma w komunikacie, wiodącymi integracjami były te oparte na asystentach głosowych: Alexa, Siri i Google Home. Ta ostatnia jest jednocześnie największą nowością w portfolio firmy – proces certyfikacji zakończony został pod koniec 2017 roku. Każdy z asystentów umożliwia głosowe sterowanie urządzeniami wchodzącymi w skład portfolio FIBARO, a także wybranymi urządzeniami innych producentów podłączonymi do systemu. Przykładowo – możliwe jest wydawanie komend, które zgaszą lub zapalą światło, dostosują temperaturę pomieszczania, a nawet poinformują nas o tym, które okna i drzwi w domu są otwarte lub uruchomią rozbudowane scenariusze wykonujące wiele tego typu czynności jednocześnie. Wystarczy wypowiedzieć odpowiednie polecenie. - Od początku rozwoju FIBARO uważaliśmy, że naturalnym systemem obsługi całego świata IoT przez człowieka jest swobodna mowa. Nie czekając na ruch gigantów w tym kierunku sami wprowadziliśmy rozwiązanie o nazwie Lili. W tej chwili integrujemy się z asystentami takich firm jak Apple, Google i Amazon. Jest to proste, bo przeszliśmy już drogę takiego wdrożenia „zanim to było modne” – komentuje Maciej Fiedler, prezes zarządu FIBARO. Inteligentne Centrum Multimedialne i bezpieczeństwo System FIBARO można połączyć z produktami takich marek jak Bose, Sonos, Yamaha oraz Russound oraz dzięki wsparciu społeczności z innymi w tym: iEast, Bang&Oulfsen, Musaic, Cocktail Audio, Pionieer, Onkyo, Denon, Nuvo i inne. Pozwala to na tworzenie multimedialnych scenariuszy, dzięki którym inteligentny dom FIBARO zadba o przyjemny odbiór ulubionej muzyki. FIBARO współpracuje również z innymi producentami z rynku internetu rzeczy. Do inteligentnego domu można bez problemu dodać rozwiązania m.in. Yale, Danlock i DSC, które zadbają o bezpieczeństwo domu. Ponad 175 integracji Poza dużymi partnerstwami, FIBARO wdraża również integracje tworzone przez społeczność. W tej chwili, dla użytkowników platformy większość z nich dostępna jest w dedykowanym, bezpłatnym sklepie. Lista integracji obejmuje urządzenia takich marek jak: Yamaha, Ikea (Tradfri), SolarEnergy, Doorbird i inne. Społeczność tworzy również rozwiązania wykorzystujace adaptery IR między innymi dla urządzeń takich firm jak Samsung, Sony, LG, Apple, Dream, O2, Panasonic, Honeywell, Dyson, Nuki, Husqvarna, System FIBARO posiada wbudowane wsparcie dla kamer internetowych takich producentów jak D-Link, Edimax, Foscam, Hikvision, Linksys, Mobotix, Panasonic czy też Sony. FIBARO przygotowuje również integracje wykraczające poza pojedyncze urządzenia. W dziale R&D trwają zaawansowane prace nad integracjami z systemami automotive – wbudowanymi w nowoczesne samochody. Dzięki tej kategorii rozwiązań możliwe będzie sterowanie domem bez odrywania rąk od kierownicy, ale także wykorzystanie informacji o stanie samochodu do zwiększania przyjazności inteligentnego domu. Przykładowo – auto, za pośrednictwem systemu FIBARO będzie mogło przekazać informację o ilości paliwa do budzika, a ten odpowiednio dostosuje alarm, abyśmy zdążyli zatankować przed pracą. Wkrótce, polski system zintegruje się również z ekosystemami inteligentnego AGD. FIBARO prowadzi w tym zakresie rozmowy z takimi producentami jak Samsung, Bosch czy Siemens. Już w niedalekiej przyszłości, inteligentny piekarnik zintegrowany z lodówką pomoże nam dobrać najlepszy przepis z dostępnych składników. Kluczową integracją FIBARO wciąż pozostaje specjalna linia produktów dedykowanych dla platformy HomeKit. Współpraca FIBARO z Apple wciąż się rozszerza – niedawno w oficjalnym sklepie Apple pojawił się pierwszy produkt – Flood Sensor. Tym samym, FIBARO jest jedyną, obecną polską marką w kanale dystrybucji Apple. Wkrótce do sklepu trafią kolejne urządzenia.
FIBARO to polska marka, działająca w branży internetu rzeczy (Internet of Things), dostarczająca rozwiązań z zakresu automatyki budynkowej. Bezprzewodowy system inteligentnego domu FIBARO w ciągu kilku lat, zadomowił się na sześciu kontynentach, w przeszło stu krajach. FIBARO jest systemem w całości stworzonym, rozwijanym i produkowanym w Polsce – zarówno siedziba, jak i fabryka FIBARO znajdują się w Poznaniu. Firma zatrudnia niemal 350 pracowników.

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2