reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© samsung
Analizy |

Konkurencja na światowym rynku TV będzie nadal silna

Przedsiębiorstwa oferujące telewizory nie będą miały czasu na odpoczynek w 2018 roku – prezentacja nowych modeli OLED, QLED i 8K ma pomóc w uzyskaniu większych udziałów w rynku.

Sprzedaż telewizorów OLED w 2017 roku rosła i coraz więcej firm, np. Sony, dołączyło do LG by promować tego rodzaju odbiorniki. Szacunki dotyczące minionego roku zakładają sprzedaż 1,5 mln sztuk OLED TV, a w kolejnym roku ta liczba mogłaby wzrosnąć do 2,5 mln sztuk – pisze DigiTimes, powołując się na anonimowe źródła związane z branżą. Z drugiej strony, sprzedaż reklamowanych przez Samsung, TCL i Hisense telewizorów QLED w 2017 roku pozostaje na podobnym poziomie co wcześniej. Producenci ekranów QLED oraz matryc QuantumFilm zwiększają jednak wysiłki, by zmniejszyć koszty produkcji, dzięki czemu w 2018 roku można będzie zwiększyć sprzedaż telewizorów QLED. Oprócz telewizorów OLED i QLED popularność będą też zdobywać nowe modele wykorzystujące mikro-LED-y oraz ekrany 8K. Według branżowych plotek firma Apple pracuje nad nowymi produktami z wyświetlaczami mikro-LED, natomiast Samsung prawdopodobnie zaprezentuje telewizor mikro-LED, być może już na nadchodzących targach CES 2018. Z kolei Sharp wypuścił już modele telewizorów 8K na rynki w Chinach, Tajwanie, Niemczech i Japonii i może znaleźć naśladowców, którzy w 2018 roku również wprowadzą do sprzedaży 8K TV. Wstępne szacunki zakładają, że w 2017 roku Samsung był liderem rynku ze sprzedażą na poziomie 43 mln sztuk. Także w 2018 roku pierwsze miejsce będzie należało do koreańskiego producenta, który według prognoz dostarczy wówczas 42 mln sztuk odbiorników, gdyż firma postawi na urządzenia z większym ekranem i z wyższą marżą. Można się też spodziewać, że w 2018 roku TLC, Hisense i Sharp znacząco zwiększą sprzedaż. Sharp – do 12 mln sztuk, podczas gdy szacunki na 2017 rok zakładają 9,4 mln sztuk. Źródło: DigiTimes

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama