© Pixabay
Przemysł elektroniczny |
LG wprowadza kolejną markę
Firma LG Electronics utworzyła nową markę ThinQ, która ma obejmować wszystkie wykorzystujące sztuczną inteligencję urządzenia AGD i elektroniki użytkowej oraz usługi, wprowadzone w roku 2018.
G ThinQ to produkty korzystające z technologii deep learning, co oznacza, że „uczą się” oraz komunikują między sobą. Jest to możliwe dzięki opracowanym przez partnerów rozwiązaniom AI, jak i autorskiej technologii LG DeepThinQ – poinformowała firma w komunikacie.
Firma LG zainicjowała swoje działania związane ze sztuczną inteligencją podczas targów CES 2017, informując o technologii DeepThinQ i planach związanych z wyposażeniem wszystkich urządzeń AGD klasy premium w łącze Wi-Fi. Kolejnym krokiem było otwarcie laboratorium badań nad sztuczną inteligencją w Seulu, w którym prowadzone są różnorodne prace badawczo-rozwojowe nad AI. Dzięki nim stworzono technologie umożliwiające rozpoznawanie oraz analizę głosu, ruchomego obrazu i sygnałów z czujników, a w rezultacie „uczenie się” zachowań użytkowników. Laboratorium AI przyczyniło się do opracowania inteligentnych lodówek, pralek i odkurzaczy, a także pierwszego na świecie klimatyzatora, który zapamiętuje przeznaczenie oraz sposoby użytkowania pomieszczeń.