reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica
Przemysł elektroniczny |

Amica chce przejąć markę Fagor

Amica poinformowała o złożeniu oferty przejęcia linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego AGD pod marką Fagor od będącej w upadłości hiszpańskiej spółki Edesa Industrial S.L.

30 listopada 2017 r. Amica złożyła ofertę zakupu linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD (piekarniki, kuchnie wolnostojące, płyty, okapy, mikrofale, lodówki, zamrażarki, pralki, suszarki i zmywarki do naczyń, dalej łącznie jako „AGD”) pod marką Fagor na terenie Hiszpanii, Portugalii, Francji, Polski, Rosji, Litwy, Białorusi, Ukrainy, Słowacji, Czech oraz Niemiec za cenę 3 mln EUR. Potencjalnego przejęcia dokona spółka zależna od Amica z siedzibą w Hiszpanii – poinformowała Amica w komunikacie. W skład linii biznesowej wchodzą m.in. prawo do sprzedaży pod marką Fagor sprzętu AGD na wymienionych wyżej rynkach oraz prawo do wykorzystania firmy Fagor w nazwie spółki zależnej po transakcji. Linia nie obejmuje natomiast żadnych zobowiązań (oprócz zobowiązań serwisowych dotyczących sprzętu AGD pod marką Fagor sprzedanego na rynkach przed zamknięciem transakcji), żadnych aktywów produkcyjnych ani składników kapitału obrotowego netto należących do Edesa. - Zamknięcie transakcji uzależnione jest od szeregu warunków zawieszających m.in. przeprowadzenia badania due diligence z wynikiem satysfakcjonującym Amikę, spłaty ciążących na Edesa zobowiązań wobec spółki Sareteknika (dostawcy usług serwisowych), a także uzyskania zgody sądu prowadzącego proces upadłościowy Edesa oraz wierzycieli Edesa, w tym spółki Fagor S. COOP (wniosek o upadłość został złożony przez Edesa w sądzie w San Sebastian 27 października 2017 r.) – czytamy w komunikacie. Amica poinformowała też, że dodatkowo spółka zależna ma otrzymać prawo do sprzedaży pod marką Edesa w segmencie sprzętu AGD na rynkach Hiszpanii i Portugalii za cenę 2 mln EUR (całkowita cena transakcji wyniesie więc 5 mln EUR). Amica zamierza sfinansować przejęcie ze środków własnych i długiem. Oferta jest ważna do 28 lutego 2018 roku (z możliwością przedłużenia tego terminu). - Dokonanie transakcji będzie krokiem w kierunku realizacji Strategii HIT2023 dzięki istotnemu zwiększeniu przychodów na strategicznych rynkach Półwyspu Iberyjskiego oraz potencjałowi do wzrostu marży przez zwiększenie udziału produktów w sprzedaży oraz zwiększeniu wydajności fabryki we Wronkach – wyjaśnia firma.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama