reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch
Przemysł elektroniczny |

Bosch zwiększa produkcję we wrocławskiej fabryce

Fabryka Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu w roku 2016 po raz kolejny odnotowała wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji – poinformowała firma.

W porównaniu do roku 2015, produkcja zespołów mocy hamowania wzrosła z 2,2 mln do 2,6 mln sztuk. W roku 2017 przewidywany jest kolejny znaczny wzrost produkcji – do 3,8 mln sztuk, natomiast do roku 2019 powinna wynieść około 4,2 mln sztuk rocznie. Powyższe dane nie uwzględniają produkcji na rynek części zamiennych, w której zakład we Wrocławiu jest światowym liderem – czytamy w komunikacie Boscha. Wraz ze wzrostem produkcji zwiększa się liczba pracowników. W 2016 roku zatrudnienie w zakładzie wzrosło o 30% r/r, a w bieżącym roku zatrudnienie ma wzrosnąć o kolejne 10%. W ciągu ostatnich trzech lat Fabryka Układów Hamulcowych przeprowadziła szereg nowych uruchomień, przede wszystkim w dwóch grupach produktowych: konwencjonalnych zespołów mocy TR4S oraz montażu iBoostera. Zespoły mocy hamowania produkowane w fabryce Bosch we Wrocławiu są dostarczane do większości globalnych producentów samochodów, m. in. do BMW, Citroena, Fiata, Forda, Nissana, Opla/GM, Peugeota, Renault, Suzuki czy Toyoty. Najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem Fabryki Układów Hamulcowych jest iBooster. Jest to autonomiczny zespół mocy hamowania, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV). - Produkcja tego urządzenia stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji w zakresie montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki – podkreśla Bosch. Od stycznia 2017 roku zakład we Wrocławiu jest globalnym dostawcą tego produktu dla fabryk takich firm, jak Honda, Tesla, VW, Audi, Porsche, GM czy Chrysler-FCA, zlokalizowanych w Europie, Ameryce Północnej oraz Azji. Od 2012 roku w fabryce Układów Hamulcowych Bosch we Wrocławiu prężnie rozwija się dział Badań i Rozwoju. Początkowo dział ten składał się tylko z 5 osób i zajmował się głównie wsparciem produkcji. Obecnie po kilku latach rozbudowy, kilkudziesięciu inżynierów odpowiada za konstrukcję, rozwój i walidację zbiorników płynu hamulcowego dla zespołów mocy. Źródło: Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama