reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Toyota, Mazda i Denso będą pracować nad technologią EV

Toyota, Mazda i Denso podpisały umowę dotyczącą wspólnego opracowania modułowych technologii dla samochodów elektrycznych. Partnerzy powołają do tego celu nową spółkę o nazwie EV C.A. Spirit, w której znajdą zatrudnienie wybrani inżynierowie z każdego z trzech przedsiębiorstw.

Trzej partnerzy opracują wspólnie technologie, które będzie można łatwo zaadaptować do różnych typów samochodów, co umożliwi szybką i elastyczną odpowiedź na potrzeby rynku i nowe trendy. Umowa obejmuje współpracę przy budowie mikrosamochodów, aut osobowych, SUV-ów oraz lekkich aut ciężarowych. Bezpośrednim celem współpracy jest opracowanie nowego standardu projektowania pojazdów dzięki połączeniu atutów każdego z partnerów. Toyota wniesie do projektu nową architekturę oraz system produkcyjny TNGA (Toyota New Global Architecture), Mazda – planowanie produktu i wysoki poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym, zaś Denso technologie elektroniczne. Firma EV C.A. Spirit ma za zadanie opracować modułowe części i technologie w taki sposób, aby oparte na nich samochody zachowały unikalność każdej z marek i mogły być łatwo poddawane modyfikacjom, dzięki którym będą stale utrzymywały swoją świeżość i atrakcyjność. Struktura biznesowa nowo powołanej spółki jest otwarta na udział innych producentów samochodów i komponentów. Samochody elektryczne wymagają ogromnych inwestycji i czasu, aby osiągnąć taki poziom zaawansowania, dzięki którym staną się atrakcyjną odpowiedzią na potrzeby szerokiego grona użytkowników na wszystkich rynkach i we wszystkich segmentach. Celem firmy EV C.A. Spirit będzie sprawna implementacja wyników wspólnych badań nad nowymi technologiami, która do tego doprowadzi – czytamy w komunikacie. Zadania firmy EV C.A. Spirit:
  1. Określenie optymalnych osiągów, własności jezdnych i funkcji samochodów elektrycznych oraz badania nad charakterystyką modułowych komponentów, które pozwolą na ich uzyskanie;
  2. Weryfikacja strategii montowania części i ich wpływu na właściwości i osiągi samochodu;
  3. Wypracowanie optymalnej koncepcji każdego typu samochodu z uwzględnieniem charakterystyki modułowych komponentów.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama