reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW Przemysł elektroniczny | 01 sierpnia 2017

BMW zapowiada elektryfikację

Centralnym filarem strategii BMW Group jest konsekwentna elektryfikacja samochodów. W roku 2017 firma planuje sprzedać 100 000 zelektryfikowanych samochodów i mieć tym samym na drogach łącznie 200 000 modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym.
- Wszystkie marki i serie modelowe można zelektryfikować, tzn. zamiast w klasyczny silnik spalinowy wyposażyć je również w napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy plug-in. Każdego roku będą przybywać nowe, zelektryfikowane modele, a po roku 2020 następna generacja samochodów o nowej konstrukcji umożliwi wprowadzenie kolejnych całkowicie elektrycznych modeli – informuje spółka w komunikacie.

BMW Group zapowiedziało nowy, całkowicie elektryczny model MINI na bazie wersji 3-drzwiowej. Produkcja elektrycznego MINI rozpocznie się w roku 2019. W przyszłości klient będzie miał do wyboru trzy rodzaje napędu: spalinowy, hybrydowy plug-in lub stricte elektryczny. Układ napędowy elektrycznego MINI pochodzić będzie z zakładów BMW Group w Dingolfing i Landshut, ośrodków kompetencyjnych mobilności elektrycznej. Montowany będzie w autach w zakładach BMW Group w Oksfordzie. Oksford wybrano z tego względu, że to właśnie tam produkowana jest większość wszystkich 3-drzwiowych MINI.

- Dingolfing i Landshut pełnią w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie rolę technologicznych prekursorów elektryfikacji. Nasz adaptacyjny system produkcji jest zdolny do reakcji i innowacyjny: jesteśmy w stanie szybko i wydajnie dostosowywać liczbę produkowanych elektrycznych komponentów napędu odpowiednio do sytuacji na rynku i rosnącego popytu – mówi Oliver Zipse, członek zarządu ds. produkcji BMW Group.

W przyszłości system produkcyjny BMW będzie wyglądał tak, że linia produkcyjna zakładów będzie umożliwiała jednoczesną produkcję modeli z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z napędem całkowicie elektrycznym.
W roku 2025 firma BMW Group spodziewa się udziału zelektryfikowanych aut w całej sprzedaży na poziomie od 15 do 25%. Jednak to, jaką rolę mobilność elektryczna będzie odgrywać w poszczególnych krajach, zależeć będzie od takich czynników, jak podstawy prawne, systemy zachęt oraz infrastruktura do ładowania.

Obecnie BMW Group produkuje zelektryfikowane modele w dziesięciu zakładach w różnych krajach. Już od 2013 r. istotne komponenty napędu elektrycznego powstają w zakładach w Dingolfing i Landshut. W Dingolfing montowane są ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i BMW serii 7, a od 2021 r. produkowane będą BMW iNEXT. W sumie do tej pory BMW Group zainwestowało w mobilność elektryczną w zakładach w Dingolfing ponad 100 milionów euro, a wraz z rozszerzaniem oferty zelektryfikowanych samochodów będzie inwestować również w innych placówkach.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-2