reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© BMW
Przemysł elektroniczny |

BMW zapowiada elektryfikację

Centralnym filarem strategii BMW Group jest konsekwentna elektryfikacja samochodów. W roku 2017 firma planuje sprzedać 100 000 zelektryfikowanych samochodów i mieć tym samym na drogach łącznie 200 000 modeli z napędem elektrycznym lub hybrydowym.

- Wszystkie marki i serie modelowe można zelektryfikować, tzn. zamiast w klasyczny silnik spalinowy wyposażyć je również w napęd całkowicie elektryczny lub hybrydowy plug-in. Każdego roku będą przybywać nowe, zelektryfikowane modele, a po roku 2020 następna generacja samochodów o nowej konstrukcji umożliwi wprowadzenie kolejnych całkowicie elektrycznych modeli – informuje spółka w komunikacie. BMW Group zapowiedziało nowy, całkowicie elektryczny model MINI na bazie wersji 3-drzwiowej. Produkcja elektrycznego MINI rozpocznie się w roku 2019. W przyszłości klient będzie miał do wyboru trzy rodzaje napędu: spalinowy, hybrydowy plug-in lub stricte elektryczny. Układ napędowy elektrycznego MINI pochodzić będzie z zakładów BMW Group w Dingolfing i Landshut, ośrodków kompetencyjnych mobilności elektrycznej. Montowany będzie w autach w zakładach BMW Group w Oksfordzie. Oksford wybrano z tego względu, że to właśnie tam produkowana jest większość wszystkich 3-drzwiowych MINI. - Dingolfing i Landshut pełnią w naszej sieci produkcyjnej na całym świecie rolę technologicznych prekursorów elektryfikacji. Nasz adaptacyjny system produkcji jest zdolny do reakcji i innowacyjny: jesteśmy w stanie szybko i wydajnie dostosowywać liczbę produkowanych elektrycznych komponentów napędu odpowiednio do sytuacji na rynku i rosnącego popytu – mówi Oliver Zipse, członek zarządu ds. produkcji BMW Group.
W przyszłości system produkcyjny BMW będzie wyglądał tak, że linia produkcyjna zakładów będzie umożliwiała jednoczesną produkcję modeli z silnikiem spalinowym, hybrydowym plug-in lub z napędem całkowicie elektrycznym.
W roku 2025 firma BMW Group spodziewa się udziału zelektryfikowanych aut w całej sprzedaży na poziomie od 15 do 25%. Jednak to, jaką rolę mobilność elektryczna będzie odgrywać w poszczególnych krajach, zależeć będzie od takich czynników, jak podstawy prawne, systemy zachęt oraz infrastruktura do ładowania. Obecnie BMW Group produkuje zelektryfikowane modele w dziesięciu zakładach w różnych krajach. Już od 2013 r. istotne komponenty napędu elektrycznego powstają w zakładach w Dingolfing i Landshut. W Dingolfing montowane są ponadto wersje hybrydowe plug-in BMW serii 5 i BMW serii 7, a od 2021 r. produkowane będą BMW iNEXT. W sumie do tej pory BMW Group zainwestowało w mobilność elektryczną w zakładach w Dingolfing ponad 100 milionów euro, a wraz z rozszerzaniem oferty zelektryfikowanych samochodów będzie inwestować również w innych placówkach.

reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama