reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 29 czerwca 2017

Greenway Infrastructure Poland zainstaluje blisko 200 ładowarek

Spółka Greenway Infrastructure Poland (GWP) otrzymała kolejne dofinansowanie unijne na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Łącznie powstanie sieć licząca blisko 200 punktów ładowania wzdłuż głównych polskich dróg.
W ramach kolejnego projektu pojawią się pierwsze w Polsce ultraszybkie ładowarki (do 350 kW), a dodatkowo także pierwsze stacje wyposażone w magazyn energii (Battery Assisted Charging Systems – BACHS), ułatwiające ładowanie w lokalizacjach o najwyższym zapotrzebowaniu. Poza tym powstanie 50 stacji wolnego ładowania w miejscach przesiadkowych (takich jak węzły kolejowe czy autobusowe) .

– Decyzja Komisji Europejskiej oraz ostatnie inicjatywy polskiej administracji dobitnie pokazują, że rozwój elektromobilności w naszym kraju postępować będzie szybko – mówi Rafał Czyżewski, prezes zarządu GWP. – Chcemy być liderem tego rozwoju. Rozbudowa naszej sieci ładowania umożliwi rosnącej liczbie entuzjastów elektromobilności swobodne podróżowanie samochodem elektrycznym po Polsce i przyczyni się do wzrostu popytu na tego typu pojazdy. Co więcej, instalacja pierwszych ultraszybkich ładowarek wyznaczy zupełnie nową jakość technologiczną.
Dzięki projektowi nastąpi dalszy rozwój powstającej obecnie sieci szybkich ładowarek Greenway. Do 75 projektowanych obecnie szybkich stacji (do 50 kW) dołączy kolejne 60. Dzięki zwiększeniu ilości ładowarek i ich technologicznemu zróżnicowaniu sieć Greenway stanie się gęstsza i bardziej dostępna dla większej liczby użytkowników pojazdów elektrycznych. Realizacja projektu będzie kolejnym impulsem dla rozwoju elektromobilności w Polsce i Europie Centralnej.

Obecny projekt Greenway, dofinansowany w wysokości ponad 6,1 mln EUR, jest kolejnym przedsięwzięciem, które wspiera Komisja Europejska w ramach Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility). Ma on na celu zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T. Komisja Europejska ogłosiła tę decyzję 23 czerwca br. Tymczasem jeszcze w tym roku, począwszy od września, GWP planuje w ramach realizowanego obecnie projektu rozpoczęcie udostępniania kilkudziesięciu stacji szybkiego ładowania w Polsce. W pierwszej kolejności zostaną uruchomione ładowarki m.in. w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Bielanach Wrocławskich oraz 3 w Warszawie. Udostępniona w grudniu ub.r. pokazowa stacja w warszawskim Mokotowie cieszy się dużą popularnością – odnotowuje ponad 300 ładowań miesięcznie.

Projekt rozbudowy sieci ładowarek samochodów elektrycznych w liczbach


Dzięki obu projektom finansowanym w ramach instrumentu Connecting Europe Facility do maja 2020 roku Greenway zbuduje w Polsce:
  • 10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW),
  • 135 szybkich ładowarek (50 kW) – 75 w ramach realizowanego obecnie projektu zaplanowanego do końca 2018 roku, oraz 60 stacji w kolejnym jego etapie,
  • 50 wolnych ładowarek (7- 22kW) zlokalizowanych w punktach przesiadkowych,
  • 10 magazynów energii (BACHS) przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.



Greenway Infrastructure Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest częścią międzynarodowej grupy Voltia, działającej w obszarze elektromobilności.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 08 2018 17:15 V9.2.4-2