reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Przemysł elektroniczny | 26 czerwca 2017

Nowa inwestycja BMZ Poland w KSSE

Producent baterii, firma BMZ Poland, już niedługo uruchomi nową fabrykę w Gliwicach. O szczegółach inwestycji opowiedział nam prezes firmy, Tomasz Wołk-Jankowski.

evertiq.pl: - Na kiedy zaplanowana jest przeprowadzka do nowej siedziby?


Tomasz Wołk-Jankowski, dyrektor generalny i prezes zarządu BMZ Poland: - Inwestycja jest już na ukończeniu, w lipcu zaczniemy się stopniowo przeprowadzać. Proces ten nie będzie łatwy, dlatego podzielony został na kilka etapów. Oficjalne otwarcie nowej siedziby odbędzie się 18 września br. Data nie jest przypadkowa, zbiega się bowiem z organizowaną przez nas konferencją Battery Experts Forum, którą organizujemy w Polsce po raz drugi w dniach 19-21 września 2017. Obydwa wydarzenia są dla nas bardzo ważne i dlatego postanowiliśmy je połączyć. W tych dniach do Gliwic przyjadą przedstawiciele światowych marek, dużych firm z branży bateryjnej.

- Co będzie produkowane w nowym zakładzie?


- Produkcja w Gliwicach będzie obejmować głównie rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego, a także dla wybranych projektów małoseryjnych oraz wysoko zautomatyzowanych, jak np. produkcja magazynów energii. W związku z rozwojem rynku elektromobilności w Polsce, w naszej siedzibie w Gliwicach produkujemy i rozwijamy nowoczesne systemy zasilania dla autobusów elektrycznych. Od lat produkujemy także masowo baterie do rowerów elektrycznych przeznaczone dla najlepszych producentów e-bike`ów. Ponadto skupiamy się na elektronarzędziach oraz narzędziach ogrodniczych. Sektory te rosną w niezwykle szybkim tempie: 25-35% rok do roku. Moim marzeniem jest jednak zbudowanie serii produktów dla rynki Europy Środkowo-Wschodniej: w szczególności kompletnych systemów e-bike`owych (aplikacja, bateria, motor), inteligentnych magazynów energii, no i wspomnianych już baterii do autobusów elektrycznych, spełniających najbardziej rygorystyczne wymogi europejskie. Mamy już czym się pochwalić. Najnowsza wersja produktu busowego, już latem będzie miała swoją premierę.

- Jakie są plany rekrutacyjne firmy, w szczególności jeśli chodzi o dział B+R?


- W związku z nową inwestycją spółka planuje zwiększenie zatrudnienia. Procesy rekrutacyjne trwają. Firma zatrudnia obecnie około 600 pracowników, dzięki nowej inwestycji będzie w stanie rozwinąć możliwości produkcyjne, a co za tym idzie zwiększyć obecny poziom zatrudnienia. Nowa siedziba w pierwszym etapie pomieści ponad 700 osób.

Dział Badań i Rozwoju to obecnie ponad 60 osób, ale nie wszyscy zajmują się bateriami autobusowymi. W tym celu został powołany interdyscyplinarny zespół, który zajmuje się tylko rozwiązaniami EV, w głównej mierze systemami zasilania do autobusów elektrycznych.

Dział Badań i Rozwoju stale się rozwija, aktualnie mamy otwarty szereg rekrutacji, do końca roku planujemy jeszcze rozbudowę działu. Zespół EV pozostanie i będzie się rozwijał, jako jeden z filarów naszej strategii. Ilu dokładnie inżynierów? Właściwie permanentnie brakuje nam ludzi, którzy z pasją pomogą rozwijać nasze produkty. Potrzebni są elektronicy, mechanicy-konstruktorzy, kierownicy projektów, elektrotechnicy. Na pewno musimy powiększyć ten zespół o kilkunastu ludzi do końca roku.

- Proszę opowiedzieć o nowym budynku.


- Nowa siedziba będzie miała powierzchnię 12,3 tys. m². Znajdą się w niej nowoczesne hale produkcyjne i magazynowe oraz laboratoria badawcze i pomieszczenia biurowe.

Warto zwrócić uwagę na nowoczesne systemy magazynowe firmy BMZ Poland. Instalacja będzie składała się z podestu oraz systemu przenośników służących do komunikacji części magazynowej z produkcyjną. Podest będzie składał się z czterech poziomów, o powierzchni 660 m² każdy, dzięki czemu uzyskany obszar roboczy będzie miał powierzchnię 2640 m². Na dwóch górnych kondygnacjach zostaną zamontowane regały półkowe umożliwiające składowanie kilkunastu tysięcy pojemników o wymiarach: 300 x 400 x 170 mm i 400 x 600 x 270 mm. Przenośniki zainstalowane w magazynie przeznaczone są do transportu komponentów produkcyjnych w pojemnikach ze strefy magazynowej do produkcyjnej oraz powrotu pustych pojemników do magazynu. Z każdego poziomu antresoli (parter oraz poziomy 1,2,3) pojemniki mogą być transportowane na jeden z dwóch poziomów produkcyjnych i na odwrót, z każdego poziomu produkcyjnego na każde piętro antresoli. Aby zagwarantować poprawne funkcjonowanie całego systemu przenośników, ruchami wszystkich urządzeń zarządza opracowany przez Mecalux moduł sterujący Galileo, pozostający w stałej komunikacji z systemem WMS.

- Jakie są plany rozwojowe BMZ Poland?


- BMZ Poland rośnie rok do roku w tempie 20-25%. Rok 2016 zamknęliśmy obrotem 76 mln EUR, a obecnie planujemy około 94 mln EUR. Jest to mniej więcej zgodne z ogólną tendencją wzrostową w biznesie baterii litowo-jonowych. W kolejnych latach spodziewamy się jednak znacznie bardziej agresywnego wzrostu w części segmentów, w szczególności w narzędziach ogrodniczych oraz budowlanych. Wygląda na to, że użytkownicy z coraz większą ufnością podchodzą do tych produktów i znajdujemy się w swoistym punkcie zwrotnym. Widzą to nasi partnerzy i uruchamiają coraz to nowe projekty, zapotrzebowanie rośnie w niesamowitym tempie. Ten rynek stanowi dla nas podstawę i platformę do dalszej ekspansji.

W kolejnych latach widzimy ogromne szanse w dziedzinie magazynów energii pod systemy OZE, a także autobusy elektryczne. Polska jest jednym z liderów tego rynku w Europie, a my jesteśmy liderem w dziedzinie baterii do elektrycznego transportu miejskiego. Jesteśmy częścią konsorcjum „Polski E-bus”, którego inicjatorem jest nasz partner firma Ursus Bus. Pracujemy także z innymi dużymi graczami na tym rynku.

BMZ jest także jednym z największych dostawców systemów do elektrycznych rowerów na świecie. Nasza część regionu jeszcze nie może poszczycić się tak rozwiniętym rynkiem e-bike jak Niemcy, Francja czy Holandia, ale widzimy niesamowity potencjał. Uważam, iż w ciągu kilku lat polskie rodziny zorientują się jak wielką frajdę można mieć z jazdy rowerem. BMZ Poland jest obecnie na etapie przygotowywania całego portfolio produktowego, które ma odzwierciedlać zmiany zachodzące na rynku, oraz wspierać strategię sprzedażową.

BMZ Poland przez trzy lata było głównie częścią produkcyjną grupy BMZ. Od kilku lat zdobywamy coraz szerszą gamę kompetencji, otwieramy nowe rynki i wprowadzamy nowe produkty.

- Dziękuję za rozmowę!

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-2