reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PAP Przemysł elektroniczny | 19 czerwca 2017

Elektryczny autobus od inżynierów z PW

Bezemisyjny, elektryczny autobus powstanie dzięki współpracy Politechniki Warszawskiej z konsorcjum Polski E-BUS.
Inżynierowie opracują projekt polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum. We wspólnych przedsięwzięciach będą brali udział pracownicy naukowi oraz najzdolniejsi studenci politechniki. Uczelnia przeprowadzi badania i symulacje związane z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań. Dzięki współpracy kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

"Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów" – powiedział prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej, który podpisywał umowę wraz z prezesem spółki Ursus Bus, Tomaszem Nitą.

Poza tym Ursus Bus S.A. i Politechnika Warszawska sygnowały list intencyjny, który odnawia współpracę przy innych projektach, a także zapewnia kontynuację wymiany doświadczeń, współpracę ekspercką oraz promowanie przedsiębiorczości i innowacyjności. Porozumienie dotyczy m.in. konstrukcji przekładni przełączanej pod obciążeniem do ciągników o mocy 80-115 koni mechanicznych.

"Żaden poważny producent ciągników, żadna poważna firma mająca ambicje motoryzacyjne nie może funkcjonować bez wsparcia wiodących uczelni, a taką niewątpliwie jest Politechnika Warszawska. Doświadczenie i wiedza uczelni pozwoli nam zrobić krok milowy i stać się w krótkim czasie bardzo konkurencyjną firmą. Niezwykle istotną kwestią w rozwoju jest elektromobilność. Ponieważ silnik spalinowy nie jest już jedynym technologicznym rozwiązaniem, mamy obecnie szansę zaistnieć na rynkach europejskich z elektrycznymi autobusami i samochodami dostawczymi" – podsumował Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

Źródło: PAP - Nauka w Polsce

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-1