reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© adam121 dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 01 czerwca 2017

Amica chce poprawić wyniki z 2016 roku

Amica zanotowała w pierwszym kwartale 2017 roku ponad 574 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i wypracowała blisko 51 mln PLN wyniku EBITDA oraz prawie 34 mln PLN zysku brutto.
- Naszym celem na cały rok 2017 jest poprawienie rezultatów rekordowego roku 2016. W samym I kw. 2017 r. w ujęciu rok do roku negatywnie odczuliśmy m.in. deprecjację funta, natomiast pozytywnie rozwinęła się sytuacja rynkowa w Rosji, co zrekompensowało m.in. zawirowania walutowe związane z Brexitem. Utrzymaliśmy marżę EBITDA bliską 9% pomimo wzrostowi kosztów materiałów i energii – głównie stali – o 9 mln PLN rok do roku – powiedział Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych Amica SA.



Celem Grupy Amica na rok 2017 jest organiczny wzrost przychodów o 7-8% rok do roku przy 7-8% rentowności EBITDA i 13-14% wskaźnika ROCE. Pośrednim celem strategii HIT2023 jest osiągnięcie w roku 2018 przychodów rzędu 3,2 mld PLN, a finalnie w roku 2023 – 5 mld PLN. Strategia rozwoju Grupy Amica zakłada dokonywanie komplementarnych przejęć, czego przykładem był zakup francuskiej spółki dystrybucyjnej Sideme w marcu br. Stała się ona bazą do ekspansji na trzecim co do wielkości rynku Europy. Grupa Amica wypracowała już silną pozycję na rynku nr 1 (Niemcy) oraz przejęła pod koniec 2015 r. istotną spółkę dystrybucyjną na europejskim rynku nr 2 (CDA w Wlk. Brytanii). W rezultacie największym regionem sprzedażowym Grupy Amica stała się Europa Zachodnia, która w I kw. 2017 r. odpowiadała za 37% całkowitych przychodów.

- Spadek wartości sprzedaży w regionie Zachód w polskich złotych w ujęciu rok do roku o 11% spowodowany był deprecjacją funta, brakiem realizacji kontraktu OEM w Wlk. Brytanii, a także mniejszą sprzedażą w Niemczech - na poziomie z I kw. 2015 roku, podczas gdy w I kw. 2016 roku obserwowaliśmy na tym rynku wyraźnie większą konkurencyjność towarów importowanych z Chin. Duży potencjał widzimy we Francji, gdzie już w I kw. 2017 r. nasza sprzedaż wzrosła o 127% rdr – powiedział wiceprezes Kocikowski.

Podkreślił, że pozytywny rozwój sytuacji na Wschodzie, w tym aprecjacja rosyjskiego rubla i rozwój sprzedaży towarów handlowych, zwiększyły sprzedaż Grupy Amica w tym regionie (16% łącznej sprzedaży Grupy), liczoną w złotych, o 23% rdr. Przychody z rynku polskiego wzrosły o 3% rdr, stanowiąc 30% całkowitej sprzedaży. W krajach skandynawskich Grupa Amica zwiększyła sprzedaż płyt grzejnych o blisko 50% rdr, a region ten odpowiadał za 10% łącznych przychodów. Wartość sprzedaży w regionie Południe zwiększyła się rok do roku o 14%, a motorem wzrostu na rynku czeskim i słowackim (+4%) był asortyment pralek (+233%), zmywarek (+121%) i lodówek (+105%). Wartość sprzedaży w pozostałych krajach Południa wzrosła o aż 45% rdr, głównie dzięki wzrostowi sprzedaży kuchni wolnostojących (+107%).

© Amica

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-2