Jak raportuje firma analityczna Strategy Analytics, w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczono 22 mln sztuk urządzeń elektroniki do noszenia, czyli o 21% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, gdy ta liczba wyniosła 18,2 mln sztuk. Na sytuację na rynku największy wpływ miał duży popyt w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej i Azji.
- W pierwszym kwartale 2017 roku Apple dostarczyło 3,5 mln sztuk urządzeń wearables na światowe rynki, co oznacza 59% wzrost w stosunku do 1Q2016 (2,2 mln sztuk). Apple zdobyło 16% udziałów w rynku i prześcignęło dotychczasowego lidera, firmę Fitbit – mówi Neil Mawston, dyrektor zarządzający Strategy Analytics.
W analizowanym okresie Fitbit sprzedał 2,9 mln urządzeń wearables, zaliczając olbrzymi spadek – o 36% mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku, gdy firma dostarczyła 4,5 mln sztuk swoich produktów. Trudna pozycja Fitbit wynika przede wszystkim z coraz mniejszego zainteresowania opaskami fitness oraz zbyt późnym wejściem firmy na rozwijający się rynek smartwatchy.
Najwięksi dostawcy urządzeń wearables w 1Q2017 - liczba sprzedanych urządzeń (w mln sztuk)
|
| 1Q2016 | 1Q2017
|
Apple | 2,2 | 3,5
|
Xiaomi | 3,8 | 3,4
|
Fitbit | 4,5 | 2,9
|
Pozostali: | 7,7 | 12,2
|
Łącznie: | 18,2 | 22,0
|
Najwięksi dostawcy urządzeń wearables w 1Q2017 - udziały w rynku
|
| 1Q2016 | 1Q2017
|
Apple | 12,1% | 15,9%
|
Xiaomi | 20,9% | 15,5%
|
Fitbit | 24,7% | 13,2%
|
Pozostali: | 42,3% | 55,5%
|
Łącznie: | 100% | 100%
|