reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© apple
Analizy |

Apple największym dostawcą urządzeń wearables

Po pierwszym kwartale 2017 roku Apple zdobyło 16% udziałów w globalnym rynku wearables i zdetronizowało Fitbit.

Jak raportuje firma analityczna Strategy Analytics, w pierwszym kwartale 2017 roku dostarczono 22 mln sztuk urządzeń elektroniki do noszenia, czyli o 21% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, gdy ta liczba wyniosła 18,2 mln sztuk. Na sytuację na rynku największy wpływ miał duży popyt w Ameryce Północnej, Europie Zachodniej i Azji. - W pierwszym kwartale 2017 roku Apple dostarczyło 3,5 mln sztuk urządzeń wearables na światowe rynki, co oznacza 59% wzrost w stosunku do 1Q2016 (2,2 mln sztuk). Apple zdobyło 16% udziałów w rynku i prześcignęło dotychczasowego lidera, firmę Fitbit – mówi Neil Mawston, dyrektor zarządzający Strategy Analytics. W analizowanym okresie Fitbit sprzedał 2,9 mln urządzeń wearables, zaliczając olbrzymi spadek – o 36% mniej niż w pierwszym kwartale 2016 roku, gdy firma dostarczyła 4,5 mln sztuk swoich produktów. Trudna pozycja Fitbit wynika przede wszystkim z coraz mniejszego zainteresowania opaskami fitness oraz zbyt późnym wejściem firmy na rozwijający się rynek smartwatchy. Najwięksi dostawcy urządzeń wearables w 1Q2017 - liczba sprzedanych urządzeń (w mln sztuk)
1Q20161Q2017
Apple2,23,5
Xiaomi3,83,4
Fitbit4,52,9
Pozostali: 7,712,2
Łącznie: 18,222,0
Najwięksi dostawcy urządzeń wearables w 1Q2017 - udziały w rynku
1Q20161Q2017
Apple12,1% 15,9%
Xiaomi20,9% 15,5%
Fitbit24,7% 13,2%
Pozostali: 42,3% 55,5%
Łącznie: 100% 100%

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama