reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi Przemysł elektroniczny | 04 maja 2017

Delphi wydzieli segment jednostek napędowych

Firma Delphi Automotive ogłosiła wczoraj zamiar dokonania bezpodatkowego oddzielenia segmentu jednostek napędowych i utworzenia nowej, niezależnej spółki, której akcje będą przedmiotem obrotu giełdowego („Powertrain”).
Zaraz po przeprowadzeniu tej transakcji, która powinna zostać sfinalizowana do marca 2018 roku, udziałowcy Delphi wejdą w posiadanie akcji obydwu spółek.

- Dzisiejsze obwieszczenie stanowi ekscytującą możliwość dla naszego biznesu; tworzy dwie niezależne spółki, z których każda koncentruje się na innych produktach, posiada sprawdzony model prowadzenia działalności i elastyczność umożliwiającą przyśpieszenie inwestycji w zaawansowane technologie, zapewniające rozwiązania najbardziej złożonych problemów naszych klientów - mówi Kevin Clark, prezes i dyrektor naczelny. - W okresie bezprecedensowych zmian w naszej branży, podstawowa siła zarówno naszych biznesów, jak i związków partnerskich umożliwi każdej z firm jeszcze lepszą koncentrację na ich unikatowych możliwościach, dalszym rozwoju najlepszych, zaawansowanych technologii i pomocy naszym klientom w nawigacji na drodze, która otwiera się przed nimi.

Konwergencja technologii tworzących wielkie trendy w branży napędza rosnący popyt na zaawansowane urządzenia elektroniczne i zwiększoną moc obliczeniową, co odpowiada preferencjom klientów w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności i konektywności. Jednocześnie przepisy regulujące emisję spalin i zużycie paliwa stają się coraz bardziej surowe na całym świecie, co wymaga zaawansowanych systemów zarządzania silnikiem i elektryfikacji w celu zwiększenia parametrów pracy - i spełnienia oczekiwań klientów.

- W przyszłości nowa mobilność będzie definiowana jako konwergencja automatycznego prowadzenia pojazdu, zwiększonej elektryfikacji i połączonej inforozrywki, a wszystko to będzie możliwe dzięki skokowemu wzrostowi siły obliczeniowej i inteligentnej architekturze pojazdu - dodał Clark. - Dzięki naszej strategii wzrostu i rozwoju poprzez inwestycje organiczne, przejęcia i strategiczne związki partnerskie zestrojone z wielkimi trendami w branży - bezpieczeństwa, troski o środowisko i zwiększenia konektywności - nasze działy Architektury Elektrycznej/Elektronicznej oraz Elektroniki i Bezpieczeństwa mają dobrą pozycję do znacznego rozwoju jako jedyni w skali światowej dostawcy zintegrowanego „mózgu i układu nerwowego” pojazdu. Mamy zaawansowane technologie, możliwości inżynieryjne i strukturę kosztów, aby być globalnym liderem w gwałtownie zmieniającym się sektorze mobilności.

Delphi zapowiada, że po sfinalizowaniu transakcji, E/EA i E&S „pozostaną globalnym liderem technologicznym o niezrównanych atutach w dziedzinach dystrybucji sygnału i zasilania, scentralizowanych platformach obliczeniowych, zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i autonomicznego kierowania pojazdem, ulepszonych systemów inforozrywki i doświadczeń użytkownika, konektywności, elektryfikacji i zarządzania danymi w pojeździe.” Spółka podkreśla, że dzięki koncentracji na mocnych stronach, zajmuje pozycję sprzyjającą zyskownemu rozwojowi, mając najlepszą w branży strukturę kosztów, 15 000 inżynierów i 145 000 pracowników w skali globalnej.

Dział Powertrain zajmuje się technologiami skoncentrowanymi na optymalizacji układów napędowych pojazdów, poprzez zwiększenie wydajności w aspekcie zarówno ekologicznym, jak i osiągów. Spółka jest globalnym dostawcą dla producentów oryginalnego sprzętu oraz klientów na rynkach wtórnych, mając 20 000 pracowników w skali globalnej, 5 000 inżynierów i wpływy w wysokości ok. 4,5 mld. w 2016 r.

Portfel zaawansowanych technologii układów napędowych Powertrain odnosi korzyści z bardziej surowego środowiska regulacyjnego i oczekiwań klientów w zakresie zwiększonej ekonomii zużycia paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Dzięki globalnym mocom inżynieryjnym, elastycznej produkcji zgodnej z zasadami Lean, spółka wykazuje koncentrację i ma dobrą pozycję do osiągania wzrostu przekraczającego średnią rynku, zrównoważonego i zyskownego.

Timothy Manganello, aktualnie niezależny członek zarządu Delphi, zostanie prezesem bez funkcji wykonawczych zarządu nowej spółki Powertrain po jej oddzieleniu. Mangello był niedawno prezesem zarządu i dyrektorem nczelnym BorgWarner, Inc. Liam Butterworth, obecnie starszy wiceprezes i prezes Powertrain Systems, zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej jednostki.

Szczegóły transakcji

Po zakończeniu procesu oddzielenia spółki, udziałowcy Delphi otrzymają akcje Powertrain w drodze specjalnej proporcjonalnej dystrybucji. Szczegóły dystrybucji będą podane na wstępnym oświadczeniu rejestracyjnym, które powinno zostać złożone do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w czerwcu 2017 r.; oddzielenie powinno zakończyć się do marca 2018 r., pod warunkiem spełnienia typowych warunków rynkowych, regulacyjnych i innych.

Źródło: Delphi

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-1