reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© mariusz szachowski dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Saab wybiera Stocznię Remontową „Nauta”

Wchodząca w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej Stocznia Remontowa „Nauta” SA w Gdyni będzie wykonawcą platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla szwedzkiej Marynarki Wojennej.

Polska Grupa Zbrojeniowa SA i szwedzki Saab rozpoczęły współpracę w ubiegłym roku, kiedy został podpisany list intencyjny, w którym strona polska i szwedzka wyraziły zamiar podjęcia wspólnych działań wspierających modernizację techniczną Sił Zbrojnych RP. Dokument obejmował potrzeby Marynarki Wojennej, Sił Powietrznych, a także Wojsk Lądowych. Z kolei w październiku ubiegłego roku Polska Grupa Zbrojeniowa i koncern Saab postanowiły zacieśnić dotychczasową współpracę i podpisały porozumienie o kooperacji, dotyczące możliwości współpracy w zakresie wspólnych prac rozwojowych oraz budowy nowych okrętów nawodnych i podwodnych. Porozumienie to zakłada także możliwość szerokiej kooperacji przemysłowej oraz transfer innowacyjnych technologii do spółek stoczniowych skonsolidowanych w Polskiej Grupie Zbrojeniowej w związku z realizacją projektów ujętych w programie operacyjnym „Zwalczanie zagrożeń na morzu”, stanowiącym ważny element Planu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP. Podpisanie umowy pomiędzy koncernem Saab i Stocznią Remontową „Nauta” w Gdyni stanowi kontynuację działań na rzecz współpracy ze szwedzkim partnerem podjętych przez zarząd Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Zgodnie z umową podpisaną 26 kwietnia br. Stocznia Remontowa „Nauta” wykona platformę okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla szwedzkiej Marynarki Wojennej. 11 kwietnia br. Saab poinformował, że od szwedzkiej agencji zamówień obronnych FMV otrzymał kontrakt na zaprojektowanie, budowę oraz dostawę okrętu wywiadowczego. Część prac objętych kontraktem Saab postanowił powierzyć właśnie Stoczni Remontowej „Nauta”. Polska spółka stoczniowa będzie odpowiedzialna za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie nastąpi montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz finalny etap prób morskich (SAT) przed przekazaniem jednostki użytkownikowi. Polska stocznia posiada długoletnie doświadczenie i przygotowanie techniczne, a jej położenie geograficzne sprzyja realizacji strategii rozwoju Saab w sektorze morskim. –Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Jako Nauta posiadamy wykwalifikowaną kadrę, mamy odpowiednią infrastrukturę i wieloletnie doświadczenie. Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne – to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu – podkreślił Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej „Nauta” SA. – Okręty wywiadowcze muszą wyróżniać się dostępnością i niezawodnością na najwyższym poziomie. Stocznia Remontowa Nauta jest doświadczonym partnerem, z wysokimi kwalifikacjami. Jestem również bardzo zadowolony z faktu, iż pierwotne zamiary współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową przekształciły się w rzeczywiste partnerstwo biznesowe, które już teraz przynosi wymierne korzyści dla zaangażowanych stron – stwierdził Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab odpowiedzialny za Polskę i kraje bałtyckie. Źródło: PGZ

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1