reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Firma analityczna J.D. Power przewiduje znaczny spadek na rynku nowych samochodów

Analitycy J.D.Power przewidują, iż sprzedaż na rynku amerykańskim w roku 2008 obniży się o 16%, z poziomu 16.1 mln sztuk w roku 2007 do 13.6 mln sztuk w roku bieżącym oraz 13.2 mln sztuk w roku 2009. Spadek w Europie ma być mniejszy i ma wynieść tylko 3.5%.

Co więcej, analitycy J.D.Power przewidują kryzys także na innych rynkach światowych w kategorii pojazdów lekkich, tj. samochodów o wadze brutto poniżej sześciu ton. Rynek chiński, który w roku 2007 mógł pochwalić się wzrostem na poziomie 24.1%, w tym roku zwiększy się jedynie o 9.7% i osiągnie poziom 8.9 mln sztuk. Podobnie jest w przypadku rynku indyjskiego, gdzie wzrost wyniesie 5.1%, wobec 16% w roku 2007 oraz 21% w roku 2006. Sprzedaż w Europie obniży się do poziomu 21.3 mln sztuk, co oznacza spadek o 3.1%. W Europie Zachodniej zostanie sprzedane 15.6 mln sztuk (spadek o 7.5% w stosunku do roku 2007), w Europie Wschodniej 5.8 mln sztuk (wzrost o 11.3%) Jeff Schuster, Executive Director w J.D.Power stwierdził “Podczas gdy cały przemysł samochodowy w roku 2008 ewidentnie doświadcza spowolnienia, to w roku 2009 może ulec nawet załamaniu. Co prawda rozwinięte rynki będą ciężej doświadczały tego kryzysu aniżeli rynki rozwijające się, ale nikt nie pozostanie odporny na załamanie’.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama