Przemysł elektroniczny |
Firma analityczna J.D. Power przewiduje znaczny spadek na rynku nowych samochodów
Analitycy J.D.Power przewidują, iż sprzedaż na rynku amerykańskim w roku 2008 obniży się o 16%, z poziomu 16.1 mln sztuk w roku 2007 do 13.6 mln sztuk w roku bieżącym oraz 13.2 mln sztuk w roku 2009. Spadek w Europie ma być mniejszy i ma wynieść tylko 3.5%.
Co więcej, analitycy J.D.Power przewidują kryzys także na innych rynkach światowych w kategorii pojazdów lekkich, tj. samochodów o wadze brutto poniżej sześciu ton. Rynek chiński, który w roku 2007 mógł pochwalić się wzrostem na poziomie 24.1%, w tym roku zwiększy się jedynie o 9.7% i osiągnie poziom 8.9 mln sztuk. Podobnie jest w przypadku rynku indyjskiego, gdzie wzrost wyniesie 5.1%, wobec 16% w roku 2007 oraz 21% w roku 2006.
Sprzedaż w Europie obniży się do poziomu 21.3 mln sztuk, co oznacza spadek o 3.1%. W Europie Zachodniej zostanie sprzedane 15.6 mln sztuk (spadek o 7.5% w stosunku do roku 2007), w Europie Wschodniej 5.8 mln sztuk (wzrost o 11.3%)
Jeff Schuster, Executive Director w J.D.Power stwierdził “Podczas gdy cały przemysł samochodowy w roku 2008 ewidentnie doświadcza spowolnienia, to w roku 2009 może ulec nawet załamaniu. Co prawda rozwinięte rynki będą ciężej doświadczały tego kryzysu aniżeli rynki rozwijające się, ale nikt nie pozostanie odporny na załamanie’.