reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris Przemysł elektroniczny | 13 kwietnia 2017

Enea dołącza do klastra „Polski autobus elektryczny”

Celem klastra jest współpraca na rzecz rozwoju e-mobilności, w szczególności autobusów elektrycznych i komponentów służących do ich budowy, które będą oparte na rozwiązaniach technicznych wypracowanych w Polsce.
Klaster „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności” został utworzony z inicjatywy firmy Solaris w listopadzie ubiegłego roku. Do współpracy przystąpiły takie firmy jak: EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technology, Medcom, Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych KOMEL, SKB Drive Tech oraz Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Poznańska i Politechnika Warszawska. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris. Teraz do tego grona dołączyła Grupa Enea, która jest wiceliderem polskiego rynku energetycznego.
– Liczymy na to, że dzięki nowemu partnerowi nasze projekty badawczo-rozwojowe i prace wdrożeniowe przyspieszą. Dzięki współpracy z firmą wytwarzającą i dystrybuującą energię elektryczną zyskujemy nowe możliwości, m.in. w zakresie testowania autobusów elektrycznych jak również możliwości ich ładowania – mówi dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes Solaris Bus & Coach SA.

– Zaangażowanie w rozwój elektromobilności jest jednym z naszych głównych celów strategicznych, a innowacyjne rozwiązania z tym związane mają stanowić podstawę budowania potencjału i pozycji Grupy w średnio i długoterminowej perspektywie. Jako wicelider polskiego rynku produkcji energii elektrycznej widzimy w rozwoju elektromobilności wielką szansę. Dołączając do grona uczelni, jednostek naukowych i przedsiębiorstw, będziemy chcieli wykorzystać naszą wiedzę, doświadczenie i pomysły, które przyczynią się do wspólnego wypracowania innowacyjnych rozwiązań technicznych w tym obszarze – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.

– Z perspektywy sektora elektroenergetycznego przewidywany rozwój pojazdów elektrycznych wpłynie na zwiększenie zapotrzebowania na energię elektryczną oraz na przyszłe funkcjonowanie systemu elektroenergetycznego. Enea w ramach klastra „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności” może zająć się tematem infrastruktury ładowania, baterii i akumulatorów, a także zarządzania energią – dodał prezes Enei.
Prace rozwojowe w ramach klastra dotyczą w szczególności: opracowania dedykowanej konstrukcji autobusu miejskiego dla pojazdów elektrycznych, zarządzania energią w celu poprawy operacyjności pojazdów elektrycznych, poprawy parametrów technicznych napędów elektrycznych oraz magazynów energii, opracowania innowacyjnych metod ładowania baterii, wypracowania nowych standardów w obszarze kształcenia kadr inżynierskich w zakresie e-mobility. Dzięki dołączeniu Enei klaster będzie mógł także wypracować systemowe rozwiązania w zakresie powstawania infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Członkowie klastra nie wykluczają możliwości dołączenia do niego innych firm działających w obszarze e-mobilności.

Enea jest jedną z czterech firm energetycznych, które w ubiegłym roku powołały spółkę ElectroMobility Poland. Działalność ElectroMobility Poland ma przyczynić się do powstania systemu elektromobilności w Polsce. Firma ogłosiła w połowie marca 2017 r. konkurs na samochód elektryczny. Jego celem jest wybór 5 najlepszych koncepcji miejskiego pojazdu elektrycznego, który będzie mógł zostać wyprodukowany w celach komercyjnych. Otwarty konkurs wyłoni pięciu laureatów projektu karoserii polskiego e-samochodu. Zwycięskie koncepcje stanowić będą podstawę do produkcji prototypów.

Źródło: Enea

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 22 2017 10:36 V8.6.0-1