reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris
Przemysł elektroniczny |

Solaris: autobusy elektryczne staną się jednym z filarów produkcji

- Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do „elektrycznej zmiany”, która następuje na rynku pojazdów komunikacji publicznej w Polsce i w Europie – mówi Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach.

Solaris podsumował 2016 rok. Firma sprzedała do polskich i zagranicznych odbiorców łącznie 1300 pojazdów. To oznacza wzrost liczby sprzedanych autobusów i trolejbusów w porównaniu z rokiem 2015 (1279 sztuk). Spółka zanotowała także rekordowo wysokie przychody, które w 2016 roku wyniosły 1,72 mld PLN. W ubiegłym roku firma wyeksportowała 829 pojazdów, z których najwięcej trafiło do przewoźników w Niemczech (276 sztuk). Kolejnymi krajami pod względem liczby dostarczonych autobusów były Izrael i Włoch. Solaris mocno zwraca uwagę na rozwój w sektorze autobusów elektrycznych.- E-mobilność jest istotnym elementem strategii firmy Solaris już od wielu lat. Od 2001 roku jesteśmy producentem trolejbusów, w roku 2006 jako pierwszy europejski producent zaprezentowaliśmy seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym, a od roku 2011 mamy w ofercie autobusy bateryjne. Dzisiaj możemy śmiało stwierdzić, że jesteśmy w tym obszarze liderem nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie, czego potwierdzeniem jest tytuł Autobusu Roku 2017 oraz liczba zrealizowanych i realizowanych dostaw autobusów elektrycznych. Myślę, że najbliższe 2-3 lata będą w tym obszarze kluczowe dla naszej firmy, a pojazdy elektryczne staną się jednym z filarów naszej produkcji – mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i aftersales. Ponadto firma Solaris wraz z grupą dziewięciu innych podmiotów utworzyła klaster o nazwie „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności.” W skład klastra wchodzą takie podmioty, jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technologies, Komel, Medcom, Politechnika Poznańska, Politechnika Warszawska oraz SKB Drive Tech. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris. - Klaster skupia najlepsze polskie firmy w obszarze elektromobilności. Wkrótce dołączy do niego jeszcze kilka podmiotów. Razem opracowujemy rozwiązania, które wprowadzą pojazdy bateryjne na jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego i pozwolą na skomercjalizowanie tych rozwiązań nie tylko na rynku polskim, ale także na rynkach światowych – zapowiada dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes firmy Solaris odpowiedzialny za obszar badań i rozwoju. Także Solange Olszewska, prezes i właścicielka firmy Solaris Bus & Coach, zwraca uwagę na wzrost sprzedaży autobusów elektrycznych oraz na optymistyczne plany produkcyjne na rok 2017. - Ten rok rozpoczął się dla nas bardzo pozytywnie od zdobycia kilku dużych kontraktów, z zamówieniem na 208 autobusów hybrydowych w Belgii na czele. Solange Olszewska podkreśla też, że Solaris tworzy w Polsce w sposób bezpośredni i pośredni blisko 8000 miejsc pracy, a działalność firmy generuje dla systemu gospodarczego naszego kraju wartość dodaną w wysokości ponad miliarda złotych rocznie. W roku 2016 doszło do istotnych zmian w tramwajowej dywizji Solarisa. W grudniu ogłoszono, że z dniem 1 stycznia 2017 roku firmy Solaris oraz Stadler powołały spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram Sp. z o.o., która poprowadzi w Środzie Wielkopolskiej wspólny zakład, gdzie będą produkowane tramwaje. Solaris Tram i Stadler Polska będą razem uczestniczyć w przetargach na polskim i europejskim rynku jako konsorcjum, którego liderem będzie Stadler. © Solaris

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2