reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris Przemysł elektroniczny | 16 lutego 2017

Solaris: autobusy elektryczne staną się jednym z filarów produkcji

- Myślę, że jesteśmy dobrze przygotowani do „elektrycznej zmiany”, która następuje na rynku pojazdów komunikacji publicznej w Polsce i w Europie – mówi Solange Olszewska, prezes Solaris Bus & Coach.
Solaris podsumował 2016 rok. Firma sprzedała do polskich i zagranicznych odbiorców łącznie 1300 pojazdów. To oznacza wzrost liczby sprzedanych autobusów i trolejbusów w porównaniu z rokiem 2015 (1279 sztuk). Spółka zanotowała także rekordowo wysokie przychody, które w 2016 roku wyniosły 1,72 mld PLN. W ubiegłym roku firma wyeksportowała 829 pojazdów, z których najwięcej trafiło do przewoźników w Niemczech (276 sztuk). Kolejnymi krajami pod względem liczby dostarczonych autobusów były Izrael i Włoch.

Solaris mocno zwraca uwagę na rozwój w sektorze autobusów elektrycznych.- E-mobilność jest istotnym elementem strategii firmy Solaris już od wielu lat. Od 2001 roku jesteśmy producentem trolejbusów, w roku 2006 jako pierwszy europejski producent zaprezentowaliśmy seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym, a od roku 2011 mamy w ofercie autobusy bateryjne. Dzisiaj możemy śmiało stwierdzić, że jesteśmy w tym obszarze liderem nie tylko w Polsce, ale także w całej Europie, czego potwierdzeniem jest tytuł Autobusu Roku 2017 oraz liczba zrealizowanych i realizowanych dostaw autobusów elektrycznych. Myślę, że najbliższe 2-3 lata będą w tym obszarze kluczowe dla naszej firmy, a pojazdy elektryczne staną się jednym z filarów naszej produkcji – mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i aftersales.

Ponadto firma Solaris wraz z grupą dziewięciu innych podmiotów utworzyła klaster o nazwie „Polski Autobus Elektryczny – łańcuch dostaw dla elektromobilności.” W skład klastra wchodzą takie podmioty, jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, EC Grupa, Ekoenergetyka Polska, Impact Clean Power Technologies, Komel, Medcom, Politechnika Poznańska, Politechnika Warszawska oraz SKB Drive Tech. Liderem przedsięwzięcia jest firma Solaris.

- Klaster skupia najlepsze polskie firmy w obszarze elektromobilności. Wkrótce dołączy do niego jeszcze kilka podmiotów. Razem opracowujemy rozwiązania, które wprowadzą pojazdy bateryjne na jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego i pozwolą na skomercjalizowanie tych rozwiązań nie tylko na rynku polskim, ale także na rynkach światowych – zapowiada dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes firmy Solaris odpowiedzialny za obszar badań i rozwoju.

Także Solange Olszewska, prezes i właścicielka firmy Solaris Bus & Coach, zwraca uwagę na wzrost sprzedaży autobusów elektrycznych oraz na optymistyczne plany produkcyjne na rok 2017. - Ten rok rozpoczął się dla nas bardzo pozytywnie od zdobycia kilku dużych kontraktów, z zamówieniem na 208 autobusów hybrydowych w Belgii na czele. Solange Olszewska podkreśla też, że Solaris tworzy w Polsce w sposób bezpośredni i pośredni blisko 8000 miejsc pracy, a działalność firmy generuje dla systemu gospodarczego naszego kraju wartość dodaną w wysokości ponad miliarda złotych rocznie.

W roku 2016 doszło do istotnych zmian w tramwajowej dywizji Solarisa. W grudniu ogłoszono, że z dniem 1 stycznia 2017 roku firmy Solaris oraz Stadler powołały spółkę joint venture pod nazwą Solaris Tram Sp. z o.o., która poprowadzi w Środzie Wielkopolskiej wspólny zakład, gdzie będą produkowane tramwaje. Solaris Tram i Stadler Polska będą razem uczestniczyć w przetargach na polskim i europejskim rynku jako konsorcjum, którego liderem będzie Stadler.



© Solaris

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1