reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay Rynki | 17 lutego 2017

Sprzedaż tabletów spadła o 6,6%

Globalna sprzedaż tabletów w 2016 roku spadła o 6,6% i wyniosła 157,4 mln sztuk - raportuje firma analityczna TrendForce.
Markowi sprzedawcy tabletów nie mają jednak zbyt wielkich powodów do narzekań, bo i tak ich sprzedaż była wyższa niż oczekiwano, w szczególności ze względu na bardzo dobry sezon świąteczny. - Markowi dostawcy tabletów odnotowali łącznie niewielki spadek sprzedaży w 2016 roku – mówi Anita Wang, analityk TrendForce. Wang dodaje, że chociaż Apple zanotował roczny spadek sprzedaży tabletów o 14,1%, to w ciągu trzech ostatnich miesięcy roku popyt na iPady był bardzo duży. Natomiast Amazon ma na koncie fenomenalny wynik, ponieważ niemal podwoił roczną sprzedaż. Także Huawei, Lenovo i Acer zwiększali dostawy. Lider zestawienia, Samsung, zanotował spadek o 19,4%. Południowokoreańska firma w 2017 roku zamierza mocno postawić na wyświetlacze OLED i zaprezentuje dwa modele tabletów z takimi ekranami jeszcze na początku roku.

Inaczej przedstawia się sytuacja w segmencie tabletów o nieoznaczonej marce, tam sprzedaż urządzeń spadła aż o 20% w 2016 roku. Główną przyczyną była ograniczona dostępność wyświetlaczy.

TrendForce przewiduje, że w 2017 roku na sprzedaż tabletów będzie nadal negatywnie wpływać tendencja konsumentów do wybierania smartfonów o dużych ekranach. Podaż wyświetlaczy również może być niewystarczająca, szczególnie że koreańscy dostawcy ograniczyli produkcję paneli LCD. Prognoza analityków TrenForce na 2017 rok zakłada sprzedaż 147,8 mld tabletów, czyli spadek o 6,1% w porównaniu do roku poprzedniego.



© TrendForce

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 27 2017 13:33 V8.1.3-2