reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rob bouwman dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 15 lutego 2017

Medcom rozpoczął realizację innowacyjnego projektu

Warszawska spółka zamierza opracować układ napędowy i zasilania dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w technologii SiC (węglika krzemu). Będzie to pierwsza na świecie taka realizacja.
Medcom rozpoczął budowę nowego „wielosystemowego układu napędowego i zasilania przeznaczonego do elektrycznych zespołów trakcyjnych z wykorzystaniem elementów półprzewodnikowych SiC”. Realizacja projektu potrwa maksymalnie 3 lata, z czego połowę czasu zajmą prace badawcze.

- Zamierzamy jako pierwsi na świecie zbudować napęd i układ zasilania dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w technologii SiC. Będzie to rozwiązanie wypracowane od podstaw przez polskich inżynierów, we współpracy z naukowcami pracującymi w polskich uczelniach wyższych. Kluczowym aspektem dla powodzenia przedsięwzięcia będzie również ścisła współpraca z naszym japońskim partnerem, czyli firmą Mitsubishi Electric, która dostarczy nam odpowiednie moduły SiC. Od pewnego czasu wspólnie z japońskimi inżynierami odpowiedzialnymi za projektowanie półprzewodników, pracujemy nad dostosowaniem ich do naszych wymagań – mówi Paweł Choduń, dyrektor finansowy Medcom.

Urządzenie będzie mogło pracować w różnych sieciach trakcyjnych i standardach napięciowych – przy napięciu 3 kV DC stosowanym w Polsce lub 25 kV 50 Hz, które jest standardem w takich krajach jak chociażby Czechy, Słowacja, Ukraina, Białoruś, a także na Bałkanach. – Wprowadzenie naszego produktu to szansa nie tylko na nowocześniejszą polską kolej, ale także na zwiększenie konkurencyjności polskich producentów ezt-ów rynkach zagranicznych. Na bazie doświadczeń, które uda nam się zebrać przy tym projekcie, planujemy w przyszłości opracować kolejne napędy i systemy zasilania, przeznaczone do pociągów wysokich prędkości – dodaje Paweł Choduń.

Całkowity koszt opracowania wielosystemowego układu napędowego i zasilania przeznaczonego do elektrycznych zespołów trakcyjnych z wykorzystaniem elementów półprzewodnikowych SiC to ponad 6,6 mln zł. Projekt jest współfinansowany z programu INNOTABOR realizowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Źródło: Medcom

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1