reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Renault
Analizy |

Innowacyjne rozwiązania open source od Renault

Firma Renault pokazała kilka ciekawych projektów, kilka mniejszych, ale też jeden duży. Mowa tu o platformie open source, dzięki której możliwe będzie niemal samodzielne stworzenie projektu elektrycznego samochodu kompaktowego.

Podczas targów CES 2017 grupa Renault wraz z partnerami zaprezentowała nowe rozwiązania. To co wyróżniać ma je na tle konkurencji to fakt, że jest to projekt typu open source, z dodatkowym założeniem „open-innovation”, czyli będąc otwartym nie tylko na ukierunkowany rozwój, ale także wdrażanie nowych funkcji i pomysłów. Projektem takim ma być innowacyjna motoryzacyjna platforma rozwojowa, oparta na Twizy od Renault. Platforma ta (POM) ma być elementem rozwojowym dla małych, kompaktowych samochodów elektrycznych, z wymiennymi elementami karoserii, dzięki czemu każdy będzie mógł dostosować ją do własnych potrzeb i upodobań. Platforma opracowana została wspólnie z OSVehicle. Ma być dostępna dla każdego i posiadać różne narzędzia wspierające proces projektowania własnych pojazdów. Do usług takich zaliczyć można wsparcie inżynierskie, jak również dodatkowe, oznaczone jako „na żądanie”. Wszystko to ma pozwolić na efektywną personalizację projektu samochodu. Dzięki temu projektowi budowa pojazdów będzie prosta. Efektywny ma być także proces modyfikacji gotowych projektów samochodów, dystrybucja, współdzielenie, itd.
„Jesteśmy podekscytowani i gorąco powitaliśmy grupę Renault, wspólnie podejmując się stworzenia tego projektu.” - Tin Hang & Yuki Liu, założyciele OSVehicle - „Jesteśmy pewni, że projekt ten wprowadzi duże korzyści dla przemysłu motoryzacyjnego, dając nowe możliwości rozwoju i rozwiązując problemy, stanowić odpowiedzi na nie, wprowadzać nowe technologie, takie jak połączona sieć samochodów, lub pojazdy autonomiczne. (...)”.
Rozwiązania te mają także obejmować kwestie techniczne, w tym też jednostki sterujące. W tym celu firma Renault nawiązała współpracę z ARM. Pozwoliło to na stworzenie architektury i oprogramowania Twizy, która została wzbocona o nowe funkcje. Wśród nich można znaleźć możliwość współpracy, wykorzystywania innych urządzeń opartych na procesorach ARM, a także wygodna komunikacja z nimi. Ten ekosystem ARM jest wysoce skalowalny i posiadać ma wiele rozwiązań wspierających nowoczesne funkcje i systemy motoryzacyjne, w tym: ADAS, IVI, jazda autonomiczna, zaawansowane kokpity, połączenie z innymi pojazdami. Współpraca z firmą Pilot zaowocowała stworzneniem nowoczesnych, wysoce wydajnego systemu ładowania. Udało się stworzyć też interesujący wizualnie elektrolumienscensyjny kabel ładowania. Rozwiązanie to ma pomóc w identyfikowaniu stanu naładowania. Będzie on zmieniał parametry świecenia, zależnie od poziomu naładowania, a w określonych warunkach ma odpowiednio migać, sygnalizując swój stan. Przykładowo, przy niskim naładowaniu, przez kabel ma płynąć duży prąd, co ma być sygnalizowane wysoką częstoliwością migotania. To jednak nie wszystkie ciekawe rozwiązania, jakie pokazało Renault. Można było znaleźć także i inne interesujące projekty, a wśród nich interaktywną koszulkę, która miała mierzyć tętno (w zamierzeniu, kierowcy wyścigowego – przekazując dane od komputera pokładowego). Innym przykładem miałyby być skarpetki, wspierające kierowcę, mierząc parametry pracy stopy podczas jazdy, jak np. szybkość i siłe wciskania pedałów.

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1