reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Polska Grupa Zbrojeniowa i amerykański Bell Helicopter podpisały list intencyjny

PGZ SA i spółka z grupy Textron INC Bell Helicopter zamierzają współpracować przy realizacji programu „Kruk”, dotyczącym dostarczenia śmigłowców uderzeniowych dla polskiej armii.

- Podpisanie listu intencyjnego oznacza zacieśnienie współpracy pomiędzy PGZ SA i Bell Helicopter, która rozpoczęła się podpisaniem porozumienia o współpracy w czerwcu br. Bell Helicopter oferuje Ministerstwu Obrony Narodowej oraz Siłom Zbrojnym RP śmigłowiec szturmowy AH-1Z Viper. Ponad 40 polskich zakładów i firm przemysłu zbrojeniowego odbyło już rozmowy z przedstawicielami Bell Helicopter i Zespołu Viper, żeby osiągnąć jak najkorzystniejsze warunki ewentualnej współpracy przy produkcji śmigłowca w programie „Kruk” – czytamy w komunikacie PGZ. – Jesteśmy przekonani, że ten krok, jaki poczyniliśmy wspólnie z PGZ, daje nam jeszcze mocniejszą podstawę do dalszych kontaktów i współpracy w przyszłości – powiedział Keith Flail, wiceprezes ds. rozwoju sprzedaży wojskowej w Bell Helicopter. – Uważamy, że jest to wyjątkowa okazja dla firmy Bell Helicopter do znalezienia rozwiązań technicznych, pozwalających na wprowadzenie wspólnymi siłami śmigłowca uderzeniowego Bell AH-1Z Viper do Polski w ramach programu „Kruk” dla polskich Sił Zbrojnych – podkreślił Keith Flail. Jak informuje PGZ, AH-1Z Viper to śmigłowiec wykorzystywany obecnie przez Piechotę Morską USA do operacji w najtrudniejszych warunkach i najbardziej wymagających misjach. Śmigłowiec został zaprojektowany tak, aby sprostać tym wymaganiom, zapewniając jednocześnie łatwość w obsłudze i niskie koszty utrzymania. - AH-1Z ma 85% wspólnych części z produkowanym przez Bell Helicopter wielozadaniowym śmigłowcem UH-1Y Venom. Pozwala to na znacznie większą efektywność współpracy pomiędzy tymi dwiema platformami, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych, trudności logistycznych oraz zwiększeniu cyklu życia obu śmigłowców. Znacznie mniejsze są też koszty zakupu, napraw oraz utrzymania obu śmigłowców – zauważa PGZ.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama