reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Przemysł elektroniczny |

Delphi i Mobileye zademonstrują autonomiczną jazdę - także w tunelu

Delphi i Mobileye zapowiadają, że podczas targów CES 2017 przeprowadzą najbardziej skomplikowaną demonstrację jazdy zautomatyzowanej w świecie rzeczywistym.

- W związku z przyspieszeniem w dziedzinie technologii pojazdów autonomicznych, firmy Delphi Automotive PLC i Mobileye przeprowadzą podczas Targów CES 2017 na połączonej trasie miejskiej i autostradowej w Las Vegas najbardziej skomplikowaną próbę jazdy zautomatyzowanej, jaka została kiedykolwiek zademonstrowana – czytamy w komunikacie. Trasa o długości 6,3 mili pozwoli zaprezentować system jazdy zautomatyzowanej CSLP (scentralizowane wykrywanie, lokalizacja i planowanie) firm Delphi i Mobileye, który zostanie przygotowany do produkcji do roku 2019. CSLP to pierwsze gotowe do użytku, w pełni zintegrowane rozwiązanie jazdy zautomatyzowanej z wiodącym na rynku systemem percepcji oraz platformą obliczeniową. – Trzy czynniki oddzielą lidera od rywali w wyścigu mającym na celu zaoferowanie pojazdów bez kierowców do roku 2019 – najlepsze w swojej klasie czujniki percepcyjne takie, jak kamery, radar i LiDAR, doświadczenie w branży motoryzacyjnej oraz szybkość obróbki komputerowej – powiedział Glen De Vos, wiceprezes odpowiedzialny za usługi w Delphi. Przejazd w Las Vegas uwzględni codzienne wyzwania związane z prowadzeniem pojazdu takie, jak włączanie się do ruchu na autostradzie, zatłoczone ulice w mieście z pieszymi i rowerzystami oraz poruszanie się w tunelu. System CSLP 2019 będzie oferował kilka zaawansowanych technologii obejmujących:
  • możliwości lokalizacyjne: gwarantują, że pojazd będzie znał swoją lokalizację z dokładnością do 10 cm; nawet bez łączności GPS,
  • wykrywanie wolnej przestrzeni: pomaga samochodowi w nawigacji przy skomplikowanych podziałach pasów ruchu czy w obszarach, na których nie ma oznaczeń wskazujących pasy
  • wykrywanie pieszych w polu widzenia 360 stopni,
  • wykrywanie pojazdów w 3D: wykrywa pojazdy pod dowolnym kątem. Umożliwia wykrywanie częściowe samochodów poprzez identyfikację pojazdów według ogólnego kształtu oraz wykrywanie przez ruch kół, jeżeli dany samochód stoi w miejscu lub jest zaparkowany; krytyczne dla sytuacji w mieście na ulicach krzyżujących się pod nietypowym kątem. Pozwala na boczne wykrywanie skręcającego pojazdu, co ma decydujące znaczenie na skrzyżowaniach,
  • planowanie drogi i ruchu: pozwala, aby samochód zachowywał się na trasie w sposób bardziej zbliżony do kierowania przez człowieka i wyznaczał najlepszą trasę przejazdu.
Rozwiązanie dotyczące jazdy zautomatyzowanej wykorzystuje kluczowe technologie obu firm. Obejmuje ono produkt Mobileye: EyeQ 4/5 System on a Chip (SoC) z przetwarzaniem obrazów, fuzją danych, generowaniem widoku świata oraz systemem Road Experience Management (REM), który jest wykorzystywany do mapowania i lokalizacji pojazdu w czasie rzeczywistym. Delphi włącza algorytmy oprogramowania pojazdów autonomicznych z pozyskanej firmy Ottomatika, które obejmują opcje planowania drogi i ruchu, a także sterownik Multi-Domain (MDC) Delphi z pełnym pakietem kamery, radaru i LiDAR-u. Ponadto zespoły z obu firm kontynuują rozwijanie kolejnej generacji technologii fuzji danych z czujników, a także następnej generacji podobnej do człowieka strategii jazdy. Moduł ten łączy modelowanie zachowania podczas jazdy firmy Ottomatika z głęboko wspomaganym procesem uczenia się firmy Mobileye w celu zapewnienia możliwości w zakresie kierowania niezbędnych do interakcji z innymi kierowcami - ludźmi oraz pieszymi w skomplikowanej scenerii miejskiej. Firma Delphi oferuje m.in. oprogramowanie dla pojazdów autonomicznych, czujników i integracji systemów. Mobileye działa w branży komputerowych systemów wizyjnych, mapowania, lokalizacji i uczenia się maszyn z ukierunkowaniem na przemysł motoryzacyjny.

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-1