reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 26 września 2016

Bosch, Nokia i Deutsche Telekom razem dla poprawy bezpieczeństwa na drogach

Firmy konfigurują wspólnie lokalną chmurę danych w centrum badawczym Boscha w Boxberg. Lokalne chmury danych przyspieszają wymianę informacji w krytycznym momencie, grożącym wypadkiem drogowym.
Budynki, żywopłoty, czy ciężarówki – właśnie te obiekty mogą przesłaniać widoczność kierowcom, zwłaszcza na skrzyżowaniach. Jeżeli dodatkowo użytkownik samochodu jedzie nieostrożnie, to często milisekundy decydują, czy dojdzie do kolizji. Jednak łączność pojazdu z siecią może znacznie zmniejszyć liczbę wynikających z takich sytuacji wypadków - poprzez niezwłoczne dostarczanie informacji o tym, co jest poza polem widzenia kierowcy i pojazdu. Bosch, wspólnie z firmą Nokia i Deutsche Telekom, oferuje rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego oparte na lokalnych chmurach (ang. local cloud) i pracuje nad pełną integracją pojazdów za pośrednictwem sieci komórkowej z chmurą Bosch Iot Cloud. Stosowana przez firmy technologia Mobile Edge-Computing (MEC) jest oparta na sieci komórkowej i wykorzystuje lokalną chmurę danych do agregacji, krytycznych ze względu na opóźnienie, informacji oraz przesyła je do kierowców. W przeciwieństwie do większości chmur publicznych, chmura lokalna znajduje się bezpośrednio przy stacji bazowej telefonii komórkowej, w pobliżu drogi, a nie w internecie.

- Lokalne chmury nadają się idealnie do szybkiej komunikacji pojazd-pojazd w przypadku ostrzegania o zagrożeniach oraz do wspólnych i skoordynowanych manewrów na jezdni - przekonuje dr Dirk Hoheisel, członek zarządu w Robert Bosch GmbH.

Do roku 2020 firmy chcą, wraz z wprowadzaniem sieci 5G, wspólnie rozwijać technologię komórkową i odpowiednio podłączone do internetu funkcje kierowania autem, aby przenieść zautomatyzowaną jazdę na wyższych poziom. W tym celu pojazdy muszą być zdolne do komunikowania się zarówno między sobą, jak i za pośrednictwem serwera – znajdującego się, w zależności od wymagań, albo w chmurze centralnej albo w lokalnej. Powstały w ramach partnerstwa pomiędzy firmami Bosch, Nokia i Deutsche Telekom zespół projektantów wdrożył funkcje systemów wspomagania kierowców, takich jak asystent skrzyżowania oraz elektroniczne światło stopu. Następnie w centrum badawczym i testowym Boscha w Boxbergu wykorzystał je do sprawdzania komunikacji za pośrednictwem chmury lokalnej, w porównaniu do chmury centralnej. Zasada działania asystenta skrzyżowania przewiduje przy tym, że pojazdy regularnie przesyłają swoje dane o lokalizacji i ruchu do serwera. Dane te są porównywane z danymi otrzymywanymi z sąsiednich pojazdów, jak również z występującym pierwszeństwem przejazdu. Jeśli istnieje niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji, zostaje wyświetlony komunikat ostrzegawczy w pojeździe, który nie ma pierwszeństwa. W szczególności poza miastami, gdy pojazdy poruszają się z wyższymi prędkościami, przesyłanie danych krótką drogą, poprzez lokalną chmurę, zdecydowanie poprawia szybkość komunikacji – w porównaniu do rozwiązań wykorzystujących chmurę centralną system działa nawet trzy razy szybciej.



Każdy z partnerów projektu wnosi swoje doświadczenie i know-how. Bosch jest odpowiedzialny za funkcje, takie jak asystent skrzyżowania i elektroniczne światła hamowania, oraz ich implementację w pojeździe i na serwerze, zarówno w chmurze lokalnej, jak i włączanie ich do chmury centralnej. Ponadto Bosch uwzględnia specjalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony prywatności, aby zapobiec na przykład śledzeniu pojazdów. Zadaniem Deutsche Telekom jest dostarczenie masztów telefonii komórkowej, sieć komórkowej oraz stacji bazowej. Nokia daje do dyspozycji niezbędne oprogramowanie MEC i sprzęt dla lokalnej chmury, umożliwiając szybką komunikację o niskiej latencji (czasie opóźnienia dostępu do danych) między samochodami i chmurą. Fińska firma telekomunikacyjna wspiera też integrację obu funkcji Bosch w lokalnej chmurze oraz badania prowadzone przez firmę Bosch w Boxberg.

Źródło: © Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
Załaduj więcej newsów
June 22 2017 09:19 V8.5.4-1