reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 26 września 2016

Bosch, Nokia i Deutsche Telekom razem dla poprawy bezpieczeństwa na drogach

Firmy konfigurują wspólnie lokalną chmurę danych w centrum badawczym Boscha w Boxberg. Lokalne chmury danych przyspieszają wymianę informacji w krytycznym momencie, grożącym wypadkiem drogowym.
Budynki, żywopłoty, czy ciężarówki – właśnie te obiekty mogą przesłaniać widoczność kierowcom, zwłaszcza na skrzyżowaniach. Jeżeli dodatkowo użytkownik samochodu jedzie nieostrożnie, to często milisekundy decydują, czy dojdzie do kolizji. Jednak łączność pojazdu z siecią może znacznie zmniejszyć liczbę wynikających z takich sytuacji wypadków - poprzez niezwłoczne dostarczanie informacji o tym, co jest poza polem widzenia kierowcy i pojazdu. Bosch, wspólnie z firmą Nokia i Deutsche Telekom, oferuje rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego oparte na lokalnych chmurach (ang. local cloud) i pracuje nad pełną integracją pojazdów za pośrednictwem sieci komórkowej z chmurą Bosch Iot Cloud. Stosowana przez firmy technologia Mobile Edge-Computing (MEC) jest oparta na sieci komórkowej i wykorzystuje lokalną chmurę danych do agregacji, krytycznych ze względu na opóźnienie, informacji oraz przesyła je do kierowców. W przeciwieństwie do większości chmur publicznych, chmura lokalna znajduje się bezpośrednio przy stacji bazowej telefonii komórkowej, w pobliżu drogi, a nie w internecie.

- Lokalne chmury nadają się idealnie do szybkiej komunikacji pojazd-pojazd w przypadku ostrzegania o zagrożeniach oraz do wspólnych i skoordynowanych manewrów na jezdni - przekonuje dr Dirk Hoheisel, członek zarządu w Robert Bosch GmbH.

Do roku 2020 firmy chcą, wraz z wprowadzaniem sieci 5G, wspólnie rozwijać technologię komórkową i odpowiednio podłączone do internetu funkcje kierowania autem, aby przenieść zautomatyzowaną jazdę na wyższych poziom. W tym celu pojazdy muszą być zdolne do komunikowania się zarówno między sobą, jak i za pośrednictwem serwera – znajdującego się, w zależności od wymagań, albo w chmurze centralnej albo w lokalnej. Powstały w ramach partnerstwa pomiędzy firmami Bosch, Nokia i Deutsche Telekom zespół projektantów wdrożył funkcje systemów wspomagania kierowców, takich jak asystent skrzyżowania oraz elektroniczne światło stopu. Następnie w centrum badawczym i testowym Boscha w Boxbergu wykorzystał je do sprawdzania komunikacji za pośrednictwem chmury lokalnej, w porównaniu do chmury centralnej. Zasada działania asystenta skrzyżowania przewiduje przy tym, że pojazdy regularnie przesyłają swoje dane o lokalizacji i ruchu do serwera. Dane te są porównywane z danymi otrzymywanymi z sąsiednich pojazdów, jak również z występującym pierwszeństwem przejazdu. Jeśli istnieje niebezpieczeństwo wystąpienia kolizji, zostaje wyświetlony komunikat ostrzegawczy w pojeździe, który nie ma pierwszeństwa. W szczególności poza miastami, gdy pojazdy poruszają się z wyższymi prędkościami, przesyłanie danych krótką drogą, poprzez lokalną chmurę, zdecydowanie poprawia szybkość komunikacji – w porównaniu do rozwiązań wykorzystujących chmurę centralną system działa nawet trzy razy szybciej.



Każdy z partnerów projektu wnosi swoje doświadczenie i know-how. Bosch jest odpowiedzialny za funkcje, takie jak asystent skrzyżowania i elektroniczne światła hamowania, oraz ich implementację w pojeździe i na serwerze, zarówno w chmurze lokalnej, jak i włączanie ich do chmury centralnej. Ponadto Bosch uwzględnia specjalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony prywatności, aby zapobiec na przykład śledzeniu pojazdów. Zadaniem Deutsche Telekom jest dostarczenie masztów telefonii komórkowej, sieć komórkowej oraz stacji bazowej. Nokia daje do dyspozycji niezbędne oprogramowanie MEC i sprzęt dla lokalnej chmury, umożliwiając szybką komunikację o niskiej latencji (czasie opóźnienia dostępu do danych) między samochodami i chmurą. Fińska firma telekomunikacyjna wspiera też integrację obu funkcji Bosch w lokalnej chmurze oraz badania prowadzone przez firmę Bosch w Boxberg.

Źródło: © Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2