reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© homiel dreamstime.com Rynki | 25 lipca 2016

Rynek smartwatchy skurczył się o jedną trzecią

A wszystkiemu winne Apple: w 2Q.2016 sprzedaż lidera rynku spadła aż o 55%!
W 2Q.2016, po raz pierwszy w historii, światowa sprzedaż smartwatch’y spadła i to od razu aż o 32%. Według raportu Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, opracowanego przez International Data Corporation (IDC), globalna sprzedaż wyniosła 3.5 mln sztuk, wobec 5.1 mln w analogicznym okresie roku 2015.

Na rynku dominującą rolę odgrywa pięć firm: Apple, Samsung, Lenovo, LG oraz Garmin. Łącznie, wymienione firmy mają aż 84% całości rynku. Liderem jest Apple, ze sprzedażą na poziomie 1.6 mln sztuk w 2Q.2016, ale to właśnie amerykański koncern jest głównym winowajcą słabych wyników całego rynku. Sprzedaż amerykańskiego koncernu jeszcze rok temu wyniosła 3.6 mln sztuk, a więc sprzedaż tego producenta spadła aż o 55%. W komentarzu do wyników 2Q, IDC wskazuje na fakt, iż to właśnie w 2Q.2015 miała miejsce premiera Apple Watch, która jak zwykle wzbudziła ogromne zainteresowanie klientów, a obecnie produkt ten oferowany jest we wciąż niezmienionej formie, a jedynie po niższej cenie.

Pozostali gracze osiągnęli następujące wyniki 2Q.2016:
- Samsung 0.6 mln sztuk (wzrost r/r 51%)
- Lenovo 0.3 mln sztuk (wzrost r/r 75%)
- LG Electronics 0.3 mln sztuk (wzrost r/r 26%)
- Garmin 0.1 mln sztuk (wzrost r/r 25%)
- Inni 0.6 mln sztuk (spadek r/r -1%)

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-2