reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ABB Przemysł elektroniczny | 29 czerwca 2016

Solar Impulse dociera do Europy

Pionierski samolot zasilany energią słoneczną zakończył pierwszy lot tego typu jednostki przez Atlantyk.
Solar Impulse, przełomowy samolot zasilany energią słoneczną, ukończył 71-godzinny transatlantycki lot z Nowego Jorku do Sewilli, na trasie swojej niezwykłej podróży dookoła świata, rozpoczętej w zeszłym roku w Abu Dhabi. Samolot powstał w oparciu o najnowszą generację baterii słonecznych i lekkich kompozytów, aby osiągnąć coś, co kiedyś wydawało się niemożliwe - przelecieć dookoła świata bez zużycia paliw kopalnych. Zaawansowane technologie otwierają drzwi do nowej ery w pełni zrównoważonego transportu – czytamy w komunikacie ABB.


- Ostatnie osiągnięcia technologiczne otwierają drogę do znaczących postępów w wydajności energetycznej i produktywności. Dopiero zaczynamy zdawać sobie sprawę z pełni potencjału tych zmia – komentuje prezes ABB Ulrich Spiesshofer.
- Ten samolot to w zasadzie latająca, inteligenta sieć energetyczna, wykorzystująca energię pozyskaną z odnawialnych źródeł, a następnie dostarczająca ją w wydajny sposób użytkownikom, którzy mogą potrzebować tej energii w innym czasie niż kiedy została wyprodukowana – mówił André Borschberg, jeden z dwóch pilotów. Solar Impulse, o rozpiętości skrzydeł większej niż Boeing 747 i ważący mniej więcej tyle co zwykły samochód osobowy, wykorzystuje system litowo-polimerowych baterii wysokiej pojemności, co pozwala mu na latanie zarówno w nocy, jak i w ciągu dnia.

Firma ABB podkreśla, że zaawansowane technologie rewolucjonizują światowy system transportu. Zwraca przy tym uwagę np. na rekuperacyjne systemy hamowania w pociągach elektrycznych, tramwajach i innych pojazdach, które przyczyniają się do znaczącego zwiększenia wydajności energetycznej.

Autobusy elektryczne oraz inne pojazdy elektryczne stają się obecnie o wiele bardziej praktyczne i błyskawicznie zyskują akceptację dzięki opracowaniu nowych stacji szybkiego ładowania, które pozwalają na mierzenie czasu ładowania akumulatorów najnowszych pojazdów w minutach, a nie w godzinach. Nowy publiczny system autobusowy w Genewie oraz będący obecnie w budowie w belgijskim Namur wykorzystują stacje szybkiego ładowania autorstwa ABB w celu zapewnienia wydajnego ekonomicznie bezemisyjnego transportu. Miejska e-mobilność poprawi jakość powietrza i zmniejszy zatłoczenie w centrach miast na całym świecie.

Innowacje wprowadzane są także do transportu morskiego. Systemy napędowe Azipod od ABB, w których elektryczne silniki napędowe są zanurzone w kapsułach rozciągniętych pod kadłubami dużych statków zapewniają znaczący wzrost wydajności i zwrotności. Rozwiązanie OCTOPUS wykorzystuje „big data”, inteligentne czujniki i zaawansowaną łączność, aby poprowadzić operatorów statków optymalną trasą, jednocześnie ostrzegając o potencjalnych zagrożeniach.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2