© speedfighter17 dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
Apple zdetronizowane
W tym roku pierwsze miejsce w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100, opracowany przez firmę Millward Brown, zajął Google.
Google zapewniło sobie zwycięstwo zaledwie niewielką przewagą, bo wartość marki Google wyceniono na 229,2 mld USD, a wartość Apple – 228,5 mld USD. Trzeci w rankingu jest Microsoft.
Jak widać, w TOP 10 najcenniejszych marek świata zdecydowanie dominują firmy technologiczne. Nie ma więc sensu, usuwać tych nielicznych wyjątków i prezentujemy całą dziesiątkę:
- Google (229,2 mld USD)
- Apple (228,5 mld USD)
- Microsoft (121,8 mld USD)
- AT&T (107,4 mld USD)
- Facebook (102,6 mld USD)
- Visa (100,8 mld USD)
- Amazon (98,9 mld USD)
- Verizon (93,2 mld USD)
- McDonald's (88,7 mld USD)
- IBM (86,2 mld USD)