reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Samsung Rynki | 07 czerwca 2016

IDC o polskim rynku smartfonów: Huawei rośnie w siłę

W pierwszym kwartale 2016 roku w Polsce sprzedano 1,88 mln smartfonów, o 7% więcej niż w 1Q2015, gdy nabywców znalazło 1,75 mln sztuk tych urządzeń – raportuje IDC.
Ten jednocyfrowy wzrost wynika z rosnącego nasycenia polskiego rynku smartfonów – w 2015 roku w naszym kraju sprzedano 7,5 mln smartfonów, które stanowiły 73% wszystkich telefonów komórkowych sprzedanych w ubiegłym roku. To mniejszy odsetek niż w Zachodniej Europie, ale też różnica nie jest ogromna – zauważa analityki firmy IDC Poland, Marek Kujda – ponieważ w krajach Zachodniej Europy w 2015 roku smartfony stanowiły 88% sprzedawanych telefonów.

W ciągu ostatniego roku spadły średnie ceny sprzedaży smartfonów. Podczas gdy w pierwszym kwartale 2015 roku klienci płacili średnio 225 EUR za urządzenie z systemem Android, to w pierwszym kwartale 2016 roku średnia cena wynosiła już 159 EUR.

Polski rynek smartfonów jest zróżnicowany i coraz więcej nowych marek wchodzi na ten niezwykle konkurencyjny rynek. W naszym kraju świetnie radzą sobie chińskie marki, które mają już około jedną trzecią udziałów w tym rynku. - Spośród chińskich dostawców największy sukces w Polsce odniosła firma Huawei, podczas gdy pozostali gracze z Państwa Środka mają w sumie około 10% polskiego rynku – mówi Marek Kujda.

Liderem na polskim rynku smartfonów jest Samsung z 29% udziałów w rynku. Drugie miejsce pod należy właśnie do Huawei (23%), a trzecie do Apple’a (11%).

Źródło: IDC

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-2