reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 30 maja 2016

Fabryka Bosch we Wrocławiu zwiększa produkcję i zatrudnienie

W 2015 roku zakład we Wrocławiu odnotował wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji – Bosch podsumowuje działalność wrocławskiej fabryki.
We wrocławskiej fabryce Bosch w 2015 roku w porównaniu do roku 2014 produkcja zespołów mocy wzrosła z 1,9 mln do 2,2 mln sztuk, a prognozy na 2016 zakładają 2,5 mln sztuk, przy czym wyniki pierwszego kwartału pokazują, że realna produkcja będzie wyższa o kolejne 10% - mówił Piotr Pyzio, dyrektor ds. technicznych fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej.

- Równolegle ze wzrostem wskaźników produkcyjnych rośnie liczba pracowników zakładu. Prognozowane zatrudnienie na koniec roku wyniesie blisko 760 pracowników, co w stosunku do roku 2015 stanowi wzrost o ponad 20%. Rok 2016 będzie także rekordowy pod kątem inwestycji. Nowe uruchomienia, wśród których na szczególną uwagę zasługuje rozpoczęcie produkcji najnowszej generacji zespołów mocy - iBooster, oznaczają inwestycje na poziomie 73 mln PLN – informował Piotr Pyzio.

Jak podkreśla przedstawiciel Boscha, historycznym wydarzeniem dla zakładu we Wrocławiu pod względem rozwoju i rozszerzania nowych technologii, jest decyzja o produkcji w polskim zakładzie kompletnego iBoostera Gen1, a co za tym idzie, instalacja dwóch nowych linii montażowych. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na wrzesień tego roku. Dzięki temu w najbliższych 3 latach w zakładzie powstanie ok. 3 mln sztuk nowych iBoosterów.
- Realizacja projektu związanego z wdrożeniem produkcji iBoosterów stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji z obszaru montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki – mówił Piotr Pyzio.
iBooster jest autonomicznym produktem, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV). Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę klientów firmy o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Zakład we Wrocławiu będzie także realizował bezpośrednie dostawy do Ameryki Północnej oraz Azji.

Prognozy na rok 2019 przewidują produkcję na poziomie ponad 4 mln sztuk oraz zatrudnienie na poziomie blisko tysiąca osób. Planowana jest rozbudowa parku maszynowego oraz nowe uruchomienia. W roku 2016 firma planuje m.in. wdrożenie kolejnych dwóch centrów obróbczych SW. W bieżącym roku Bosch realizuje uruchomienia m.in. dla:
  • PSA dla modelu 3008, Berlingo, Partner
  • Honda CRV
  • Porsche Panamera
  • Chrysler dla modelu Town i Country
  • Renault Scenic.
W roku 2016 Bosch będzie także kontynuować projekt uruchomienia linii do anodowania, co przełoży się na poprawę przepływu materiału i uelastycznienie planowania produkcji.

Źródło: Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-2