reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 30 maja 2016

Fabryka Bosch we Wrocławiu zwiększa produkcję i zatrudnienie

W 2015 roku zakład we Wrocławiu odnotował wzrost produkcji, a także innych istotnych wskaźników w zakresie sprzedaży, zatrudnienia oraz inwestycji – Bosch podsumowuje działalność wrocławskiej fabryki.
We wrocławskiej fabryce Bosch w 2015 roku w porównaniu do roku 2014 produkcja podzespołów mocy wzrosła z 1,9 mln do 2,2 mln sztuk, a prognozy na 2016 zakładają 2,5 mln sztuk, przy czym wyniki pierwszego kwartału pokazują, że realna produkcja będzie wyższa o kolejne 10% - mówił Piotr Pyzio, dyrektor ds. technicznych fabryki układów hamulcowych Robert Bosch we Wrocławiu podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej.

- Równolegle ze wzrostem wskaźników produkcyjnych rośnie liczba pracowników zakładu. Prognozowane zatrudnienie na koniec roku wyniesie blisko 760 pracowników, co w stosunku do roku 2015 stanowi wzrost o ponad 20%. Rok 2016 będzie także rekordowy pod kątem inwestycji. Nowe uruchomienia, wśród których na szczególną uwagę zasługuje rozpoczęcie produkcji najnowszej generacji zespołów mocy - iBooster, oznaczają inwestycje na poziomie 73 mln PLN – informował Piotr Pyzio.

Jak podkreśla przedstawiciel Boscha, historycznym wydarzeniem dla zakładu we Wrocławiu pod względem rozwoju i rozszerzania nowych technologii, jest decyzja o produkcji w polskim zakładzie kompletnego iBoostera Gen1, a co za tym idzie, instalacja dwóch nowych linii montażowych. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na wrzesień tego roku. Dzięki temu w najbliższych 3 latach w zakładzie powstanie ok. 3 mln sztuk nowych iBoosterów.
- Realizacja projektu związanego z wdrożeniem produkcji iBoosterów stanowi dla zakładu we Wrocławiu krok milowy w zakresie budowy nowych kompetencji z obszaru montażu zaawansowanych układów elektronicznych i mechatroniki – mówił Piotr Pyzio.
iBooster jest autonomicznym produktem, który funkcjonuje bez konieczności użycia wspomagania próżni, która z kolei jest wytwarzana przez silnik spalinowy (lub pompę próżniową w silniku diesla). Jest to układ, który został stworzony w oparciu o wizję bezwypadkowej jazdy, zsynchronizowany z nowoczesnymi, automatycznymi systemami bezpieczeństwa. Dodatkowo redukuje poziom poboru energii oraz poziom emisji spalin CO2. iBooster może być instalowany w układach z konwencjonalnym silnikiem spalania, ale przede wszystkim w samochodach hybrydowych (HV) oraz eklektycznych (EV). Uruchomienie montażu iBoostera poszerza także bazę klientów firmy o takie marki jak Tesla Motors czy Faraday Future. Zakład we Wrocławiu będzie także realizował bezpośrednie dostawy do Ameryki Północnej oraz Azji.

Prognozy na rok 2019 przewidują produkcję na poziomie ponad 4 mln sztuk oraz zatrudnienie na poziomie blisko tysiąca osób. Planowana jest rozbudowa parku maszynowego oraz nowe uruchomienia. W roku 2016 firma planuje m.in. wdrożenie kolejnych dwóch centrów obróbczych SW. W bieżącym roku Bosch realizuje uruchomienia m.in. dla:
  • PSA dla modelu 3008, Berlingo, Partner
  • Honda CRV
  • Porsche Panamera
  • Chrysler dla modelu Town i Country
  • Renault Scenic.
W roku 2016 Bosch będzie także kontynuować projekt uruchomienia linii do anodowania, co przełoży się na poprawę przepływu materiału i uelastycznienie planowania produkcji.

Źródło: Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 13 2017 16:10 V8.5.9-1