reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© tilltibet dreamstime.com
Analizy |

Sprzedaż iPhone’ów mocno spadła

W pierwszym kwartale 2016 roku sprzedaż iPhone’ów spadła o 43,8% w porównaniu do poprzedniego kwartału, podczas gdy sprzedaż smartfonów ogółem spadła o 18,6% w ujęciu kwartalnym.

Rynek się nasycił – to pierwszy wniosek, jaki można wysnuć przyglądając się wynikom sprzedaży smartfonów w pierwszym kwartale 2016 roku. W tym okresie na świecie sprzedano 292 mln sztuk tych urządzeń, co oznacza spadek o 1,3% r/r, a w porównaniu do poprzedniego kwartału o 18,6%. Apple w omawianym okresie sprzedał 42 mln smartfonów, podczas gdy w ostatnim kwartale 2015 roku ta liczba wyniosła 75 mln sztuk. Popyt na iPhone SE nie jest imponujący, TrenForce obniżył aż o 10% prognozy sprzedaży smartfonów spod znaku jabłka do 213 mln sztuk. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja Samsunga. Sprzedaż smartfonów tego producenta w pierwszym kwartale 2016 roku wzrosła o 2,5% w porównaniu do poprzedniego kwartału (81 mln sztuk). Według analityków TrenForce, pomogło szybkie wypuszczenie na rynek nowego flagowca Galaxy S7 i S7 Edge oraz aktywne działania marketingowe. TrendForce szacuje, że Samsung sprzeda w tym roku 316 mln sztuk smartfonów, podobnie jak w zeszłym roku. A poza tym: chińskie marki trzymają się mocno, producenci z Państwa Środka odpowiadali za 42,9% sprzedaży smartfonów (1Q2016), czyli o 1,4 pp więcej niż w 4Q2015. Warto również zwrócić uwagę na LG, które postawiło na nowinki technologiczne: począwszy od LG G3, czyli pierwszego smartfonu z ekranem 2K, po modułowy G5, w którym wreszcie będzie można wymienić baterię, ale nie będzie też problemu z podmianą aparatu czy komponentów audio. Źródło: © TrendForce

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama