reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Rynek LCD-TV w 2Q.2009: Samsung nadal nr 1.

Według analityków iSuppli, w 2Q 2009 Samsung Electronics w dalszym ciągu utrzymał swoją dominację na rynku LCD TV.

Dostawy Samsung w 2Q.2009 wyniosły 5.7 mln sztuk, o 605.956 więcej aniżeli w 1Q roku (5.1 mln sztuk). Ten 12-procentowy wzrost umożliwił firmie zdobycie 18.5% całego rynku. W ocenie Riddhi Patel z iSuppli, sukces ten Samsung zawdzięcza agresywnemu wejściu na rynek odbiorników z oświetleniem LED, co pozwoliło mu uplasować swoją markę jako lidera technologicznego. Oświetlenie oparte na LED posiada wiele zalet w stosunku do CCFL, w tym między innymi umożliwia oszczędność energii, umożliwia budowę cieńszych odbiorników czy eliminuje z procesu produkcyjnego toksyczne materiały. Jednak najszybciej rośnie sprzedaż LG Electronics, który w 2Q uplasował na rynku o 20% więcej odbiorników, niż w pierwszych trzech miesiącach roku (wzrost z 2.9 mln sztuk do 3.5 mln sztuk). LGE dynamiczny wzrost zawdzięcza z kolei mocnemu wejściu na rynki wschodzące. Światowa sprzedaż LED TV w 2Q wzrosła do poziomu 604.000 sztuk, aż o 75% więcej aniżeli w 1Q roku (345.000). W 3Q spodziewany jest wzrost o kolejne 170%, w 4Q o 20%. W skali całego roku 2009, produkcja LED TV ma osiągnąć 4.5 mln sztuk, dziesięciokrotnie więcej, aniżeli w roku 2008 (438.000 sztuk). Do roku 2013 produkcja tego typy odbiorników osiągnie poziom 98.8 mln sztuk, co stanowić będzie 42.5% całego rynku. Cały rynek LCD TV osiągnął poziom 30.7 mln sztuk w 2Q, w porównaniu do 26.9 mln sztuk w 1Q (+14.1%). Rynek rośnie w każdym segmencie: wzrost odnotowują zarówno najprostsze odbiorniki, jak i te najbardziej zaawansowane. Klienci w krajach rozwiniętych, którzy już dawno temu nabyli płaskie TV, obecnie zastępują je nowymi, o bardziej zaawansowanych funkcjach. Równocześnie, ceny detaliczne prostszych odbiorników spadły i to pomimo wzrostu cen substratów szklanych, będących jednym z kluczowych czynników kosztów wytwarzania paneli LCD. Spadek ceny zachęcił z kolei kolejne grupy klientów o niższych dochodach, często z rynków wschodzących. Poniższa tabela prezentuje ranking producentów TV w 2Q.2009 wg danych przygotowanych przez iSuppli.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama