reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Przyszłość rynku nawigacji

W 2014 roku, ilość sprzedawanych telefonów komórkowych z funkcją nawigacji będzie większa, aniżeli ilość osobnych urządzeń nawigacji GPS (Portable Navigation Device, PND).

Po kilku latach silnego wzrostu, w roku 2009 PND dalej będą panować na rynku: w użyciu będzie znajdować się 114 mln sztuk, wobec jedynie 57.8 mln sztuk smartfonów. Niemniej jednak do roku 2014, ilość smartfonów ma wzrosnąć do 305 mln sztuk, natomiast ilość PND wzrośnie jedynie do 128 mln sztuk. Poniższa tabela i wykres przedstawiają prognozę rynków PND oraz smartfonów z funkcją nawigacji. Należy zauważyć, iż dane nie przedstawiają rocznej produkcji, a jedynie ilość sztuk poszczególnych urządzeń, znajdujących się użyciu. Jeszcze do niedawna, smartfony nie były postrzegane jako zagrożenie dla PND, jednak postęp w ich konstrukcji sprawił, iż w chwili obecnej znacznie lepiej nadają się one do tego typu aplikacji. Nowa generacja smartfonów charakteryzuje się między innymi lepszą funkcjonalnością aplikacji GPS, większymi ekranami, wbudowanymi funkcjami łączności czy wreszcie dużym wyborem aplikacji software’owych. Na kolejnych miejscach wymienia się również lepsze mikroprocesory, lepsze właściwości pamięci flash czy przedłużony cykl pracy na bateriach. iSuppli przewiduje, iż w roku 2011 blisko 100% smartfonów będzie wyposażona w funkcje GPS. Aplikacje kluczem do sukcesu Innym czynnikiem, stymulującym wzrost smarfonów z GPS jest wprowadzenie zaawansowanych aplikacji, takich jak software TomTom czy Navigon dla iPhone. Spowodowały one, iż iPhone stał się doskonałym narzędziem nawigacji, odwracają uwagę konsumentów od rynku od urządzeń PND. Wliczając wprowadzone w zeszłym tygodniu oprogramowanie TomTom, Apple dysponuje obecnie ośmioma różnymi aplikacjami do nawigacji. Wstępna reakcja użytkowników iPhone powinna stanowić zachętę dla kolejnych dostawców oprogramowania. iSuppli przewiduje, iż liczba użytkowników, którzy stosują iPhone jako urządzenie do nawigacji GPS, wzrośnie z 2 mln obecnie do 28 mln w roku 2013. Rozwój i schyłek rynku PND Rosnąca popularność smartfonów stanowi ważną datę w historii rozwoju PND. Boom na tego typu urządzenia rozpoczął się na dobre w roku 2004, kontynuując bezprecedensowy wzrost w kilku kolejnych latach. Rok 2009 stanowi jednak datę graniczną; obecnie tempo rozwoju rynku znacznie wyhamowało, a cykl życia tego produktu przeszedł z fazy wzrostu do fazy dojrzałości. Główni producenci PND utrzymają najprawdopodobniej zbliżone do obecnych udziały rynkowe do roku 2013. iSuppli przewiduje, iż ilość znajdujących się w użyciu urządzeń TomTom i Garmin – zakładając trzyletni cykl życia produktu – nie zmieni się w znaczącym stopniu do roku 2013.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama