reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© lavitreiu dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 19 lutego 2016

Fundusz venture capital zainwestował 5 mln USD w Kontakt.io

Przychody krakowskiej firmy IoT sięgają już 100 mln zł, a jej wartość to około 25 mln USD.
Dwa lata wcześniej, w roku 2014, w krakowską spółkę 2 mln USD zainwestował duński fundusz venture capital Sunstone Capital. Obecnie Kontakt.io został doinwestowany kwotą kolejnych 5 mln USD. Nowy kapitał ma zostać przeznaczony na dalszą ekspansję firmy - rozwój nowych produktów i podwojenie liczby osób w zespole.

Z urządzeń krakowskiej firmy opartych o technologię Bluetooth Smart korzystają już między innymi takie marki jak McDonald’s, Carrefour, Berlin Fashion Week, Nike, Gino Rossi, Qpony czy krakowskie Muzeum Sztuki Współczesnej (MOCAK). W sumie ponad 15 tysięcy klientów w 100 krajach świata. Pod koniec 2015 roku wartość 65-osobowej firmy została wyceniona przez inwestorów na 25 milionów USD, jej przychody kształtują się poziomie 100 mln zł.

“Kontakt.io udowadnia, że jest jednym z absolutnych liderów branży urządzeń BLE na świecie. Szeroka adaptacja technologii firmy, jak i wzrost przychodów – 300 procent w skali roku, to dwa silne dowody na to, że w zasadzie nie inwestujemy w startup, a dynamicznie prosperująca firmę” mówi Jan Habermann, Partner w funduszu Credo Ventures, głównym inwestorze Serii B.

Firma analityczna IDC szacuje, że w roku 2015 wartość polskiego rynku internetu rzeczy sięgnęła 2,1 mld zł, natomiast do 2019 roku podwoi się, osiągając poziom 4,5 mld zł.
“Od samego początku naszym celem jest dostarczenie klientom najlepszych na świecie rozwiązań opartych o technologię Bluetooth. To wymaga od nas ciągłego poszukiwania innowacji i budowania silnych kompetencji w zespołach. Stąd decyzja o tym, że duża część środków z tej rundy inwestycyjnej zostanie przeznaczona właśnie na te cele, a 10% udziałów firmy zostanie zaoferowane w ramach opcji dla pracowników” wyjaśnia Szymon Niemczura, współzałożyciel oraz CEO w Kontakt.io.

Do końca roku firma planuje rozbudować zarówno team deweloperów w Krakowie, jak i wzmocnić biura międzynarodowe w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Meksyku oraz w Chinach. W tym celu Kontakt.io rozpoczął międzynarodową kampanię #ExtraOrdinary m.in. z wykorzystaniem beaconów w reklamie outdoroowej.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1