reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vinnstock dreamstime.com
Analizy |

Inteligentne okulary czeka jeszcze popularność

Prognoza na 2016 roku zakłada sprzedaż niespełna miliona sztuk inteligentnych okularów, natomiast na rok 2020 – już 12 mln sztuk.

Sprzedaż ma rosnąć najszybciej po 2017 roku – przewidują eksperci Juniper Research. Jeszcze niedawno prognozy analityków zakładały rozwój tego rynku o wiele wcześniej, ale cios zadany w 2015 roku, gdy Google zadecydował o wycofaniu Google Glass, wstrzymał rozwój tej branży. W 2017 roku powszechnie dostępne będą urządzenia różnych producentów: HoloLens Microsoftu, czy produkty Sony, ODG, Meta i, być może Magic Leap, jeśli odejdzie od wersji dostępnej tylko dla deweloperów na rzecz urządzenia konsumenckiego.
Microsoft HoloLens to gogle rozszerzonej rzeczywistości, które mają trafić do deweloperów jeszcze w pierwszym kwartale 2016 roku. Urządzenie działa całkowicie niezależnie, nie wymagając podłączenie do komputera czy smartfonu. Cena to 3 tys. USD. Jak ocenia Juniper Research, wersja konsumencka HoloLens, która ma się pojawić w 2017 roku, rozrusza rynek inteligentnych okularów.
Eksperci Juniper Research zwracają uwagę na to, że chociaż Google zachęcał do korzystania z Google Glass w dowolnym miejscu, to można się spodziewać, że ludzie będą jednak używali inteligentnych okularów głownie w domach. Niemniej odłożenie projektu Google Glass na półkę sprawiło, że sukces komercyjnych inteligentnych okularów również został oddalony w czasie. Ale inteligentne okulary mogą znaleźć swoje zastosowania w różnych niszach, np. jako sprzęt dla sportowców. Natomiast naprawdę obiecującym segmentem wydają się być produkty wykorzystywane w pracy, które mogą znacznie poprawić wydajność i efektywność. Wolne ręce przydadzą się przy wielu zajęciach, podczas gdy okulary mogą oferować wiele możliwości wizyjnych, takich, których nie mają smartfony. Jeżeli jednak użytkownikom nie przeszkadza fakt, że ręce byłyby zajęte, to korzystanie ze smartfona jest przeważnie wygodniejsze i tańsze niż z okularów. Wracając jednak do inteligentnych okularów w pracy – kluczową funkcją jest tu możliwość przesyłania obrazu na żywo, z której chętnie skorzystają takie sektory jak produkcja, logistyka czy energetyka. Źródło: Juniper Research

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama