reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ZF TRW Przemysł elektroniczny | 22 stycznia 2016

4 innowacje, które pomogą kierowcom

A dokładniej: 4 innowacje, które pomogą lepiej porozumieć się ludziom i autonomicznym samochodom.
Firma ZF TRW, dostawca produktów dla branży motoryzacyjnej, zaprezentował rozwiązania, które ułatwią komunikację pomiędzy kierowcą (czy też raczej pasażerem), a autonomicznym samochodem. Oto one:
  1. Inteligentna kierownica

    Siedząc za kółkiem w autonomicznym samochodzie i tak mamy obowiązek przejąć kontrolę nad autem, oczywiście po wcześniejszym zasygnalizowaniu takiej potrzeby. W sprawnym przekazywaniu obowiązków kierowcy pomocne będą czujniki, sprawdzające czy człowiek trzyma ręce na kierownicy oraz wyświetlacz LED, na którym odliczany jest czas do momentu przejęcia kontroli. Komputer można oczywiście zwolnić z obowiązków kierowcy w dowolnym momencie, po naciśnięciu przycisku „push-to-drive”.

  2. Ekrany dotykowe następnej generacji

    Wielofunkcyjne ekrany dotykowe będą odgrywać istotną rolę we wnętrzu samochodów, które musi być dostosowane zarówno do jazdy autonomicznej, jak i tradycyjnej. Tu przydadzą się wyświetlacze wykorzystujące technologie haptyczne, czyli symulujące wrażenie dotyku różnych faktur. Przykładem może ekran dotykowy Swipetronic firmy ZF, który jest płaski, ale w dotyku sprawia wrażenie, jakby były na nim prawdziwe przyciski lub przełączniki. Takie rozwiązanie pozwoli kierowcy na skupienie wzroku na drodze dłużej, niż przy standardowych ekranach dotykowych.

  3. Kamera monitorująca kierowcę

    W samochodach przyszłości to nie tylko ludzie będą decydowali, czy wyłączyć autopilota, ale i komputer sprawdzi, czy kierowca jest w stanie przejąć kontrolę nad samochodem. System, wyposażony m.in. w zaawansowane kamery, oceni nawet stan emocjonalny kierowcy oraz to, czy jest on zorientowany w aktualnej sytuacji na drodze, wspierając w razie potrzeby dzięki pomocy zaawansowanych algorytmów.

  4. Inteligentne pasy

    Niegdyś zupełnie milczące pasy bezpieczeństwa już zmieniły się w dość gadatliwe wyposażenie samochodu, w momencie, gdy zapominamy o ich zapięciu. Można je dodatkowo usprawnić, np. poprzez wprowadzenie aktywnego systemu kontroli napięcia pasów (ACR), który umożliwia zwijanie i napinanie pasów w sytuacjach awaryjnych. Uruchomienie takiego systemu jest możliwe np. poprzez sygnał z czujników środowiskowych, takich jak radar lub kamera, których zadaniem jest monitorowanie prędkości względnej i odległości od poprzedzającego pojazdu.
    Kolejne udogodnienie, czyli technologia aktywnego regulatora wysokości zamka pasów (ABL), ułatwia zapięcie i dostęp do pasów poprzez elektryczne unoszenie zamka.




Źródło: © ZF TRW

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1