reklama
reklama
reklama
reklama
© TURBOEGG
Przemysł elektroniczny |

TURBOEGG pracuje nad nowymi produktami

Polska spółka działająca w obszarze internetu rzeczy zamierza wprowadzić na rynki zagraniczne swoje pierwsze produkty: moduł TURBOEGG Chip oraz inteligentne gniazdko.

Zapraszamy do wywiadu, którego udzielił nam Grzegorz Błażewicz, CEO firmy TURBOEGG. evertiq.pl: Kiedy powstała firma? Grzegorz Błażewicz, TURBOEGG: - Spółka powstała w lutym 2015 roku, została założona przez Konrada Pawlusa i Grzegorza Błażewicza, którzy prowadzą SALESmanago Marketing Automation, będącym jednym z największych systemów do automatyzacji marketingu oraz fundusz Borubar Ventures, który współfinansuje rozwój firmy. Wspólnikami w firmie są również Bartosz Pawlus, który odpowiada za rozwój produktu i Tomasz Kalawa, który odpowiada za rozwój sprzedaży. Ile osób zatrudnia firma? - Aktualnie w firmie pracuje 10 osób. Siedziba główna mieści się w Krakowie. Czy oferowane rozwiązania są projektowane i produkowane w Polsce? - Oczywiście! Projekty tworzymy sami, natomiast części wykorzystywane w naszych produktach są produkowane w Polsce, u polskich producentów. Gotowe produkty dla klientów również składamy sami. Jakie są plany rozwojowe firmy? - Pracujemy nad tym, aby jak najszybciej wprowadzić do oferty nowe produkty. Ruszamy także ze sprzedażą międzynarodową – nasze propozycje będą poważną konkurencją na rynkach zagranicznych. Dodatkowo będziemy oferować innym przedsiębiorcom wdrażanie rozwiązań dedykowanych, opartych o technologię wykorzystywaną w naszych produktach. Współpracujemy z dystrybutorami sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz producentami. Chcemy także, aby nasze rozwiązania były powszechnie stosowane nie tylko przez klientów indywidualnych, ale także przez firmy prywatne, spółki, korporacje w różnych branżach. Chcemy wprowadzić do użytku beacony przygotowywane przez naszą firmę, których wszechstronne możliwości pozwalają na wykorzystanie ich w wielu miejscach: lotniskach, biurach, urzędach, sklepach. Na jakie rynki oferowane są/będą produkty firmy? - Rozwijamy się na rynku polskim, za chwilę będziemy obecni na rynkach zagranicznych. Jeśli chodzi o branże – zostawiamy to już wyobraźni odbiorców naszych produktów, których można znaleźć w takich sektorach jak elektryczny, elektroniczny, budowlany i IT. Jeśli chodzi o przekrój klientów, to oferujemy rozwiązania dla konsumentów, producentów, przedsiębiorców, dystrybutorów – nie ma ograniczeń. Czy planujecie rozszerzać ofertę firmy? - Jak najbardziej! Będzie rozszerzana i cały czas nad tym pracujemy – szukamy najlepszych rozwiązań i dopracowujemy aktualne projekty. Już niedługo nasza oferta się powiększy. A kiedy? Zawsze staramy się, aby było to jak najszybciej. O jakie produkty? - Mamy zamiar pokazać swój mechanizm sterujący do rolet – projekt już jest na ukończeniu, więc niedługo się pojawi. To samo dotyczy projektu kłódki elektronicznej. Kolejne produkty to prawdopodobnie będą inteligentny czujnik dymu, system monitoringu, system antywłamaniowy oraz inne, ale na razie te pomysły trzymamy dla siebie. Oprócz gniazdka mają także Państwo w ofercie TURBOEGG Chip - w którą stronę firma chce iść: raczej oferując produkty pod własną marką, czy też oferując chip zmieniający w inteligentne urządzenia innych producentów? czy też będą to dwie silne nogi firmy? - Lubimy stąpać pewnie po gruncie, po którym się poruszamy, więc stawiamy na dwie silne nogi. Nasze rozwiązanie jest przygotowane tak, aby każdy zainteresowany mógł stworzyć własne inteligentne urządzenie lub system. Oczywiście, współpracujemy z producentami z różnych branż, aby stworzyć cały ekosystem Turboegg – środowisko, w którym będzie można obsługiwać różnorodne urządzenia za pomocą swojego smartfona. Chcemy, aby nasze produkty były uniwersalne, oferując wiele możliwości dostępnych dla wszystkich. Czy na rynku inteligentnych urządzeń działających w oparciu o Bluetooth zaczyna się w Polsce robić ciasno, czy też nadal, szczególnie w porównaniu np. ze Stanami Zjednoczonymi, jest on w powijakach? - Jeśli chodzi o wykorzystanie technologii Bluetooth w inteligentnych urządzeniach, to na rynku polskim jeszcze niewiele firm oferuje tego typu rozwiązania. Zbyt ciasno raczej nie będzie – możliwości wykorzystania jest tak wiele, że upłynie jeszcze sporo czasu, zanim dojdzie do przesytu. Przede wszystkim chcemy także edukować ludzi w temacie internetu rzeczy, który (według badań największych firm w tej dziedzinie: Intel, GE, CISCO, Samsung) coraz dynamiczniej się rozwija, a przyszłość z tym związana zapowiada się bardzo obiecująco. Rozwiązania z tego obszaru, to nie tylko rozrywka, ale przede wszystkim ułatwienie i umilenie ludziom życia. Jak oceniają Państwo sytuację na rynku i jak będzie się on rozwijał, zwłaszcza w naszym kraju? Adaptacja technologii oparta o Bluetooth dokonuje się bardzo powoli. Bardzo niewiele spółek osiągnęło sukces, głównie dlatego, że bardzo dynamicznie zmieniają się standardy technologiczne. Tutaj upatrujemy swojej szansy i liczymy, że w momencie, gdy rynek eksploduje, to my będziemy na właściwym miejscu z już zbudowaną marką i pełną gamą własnych kreatywnych produktów. Foto: © TURBOEGG

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2