reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rasa messina francesca dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 21 grudnia 2015

Nowa siedziba IBM

Firma IBM otworzyła w Monachium globalną siedzibę działu Watson IoT (Internet of Things) – to pierwsze europejskie centrum rozwojowe systemu Watson.
W nowym ośrodku będzie pracowało około tysiąca specjalistów – deweloperów, projektantów, analityków danych, badaczy i konsultantów tworzących nową klasę rozwiązań łączących w sobie możliwości przetwarzania kognitywnego i IoT. To największa inwestycja IBM w Europie od ponad 20 lat.

- Na świecie działa 9 miliardów połączonych ze sobą urządzeń, które generują 2,5 kwintyliona bajtów danych dziennie. Jednak bez rozwiązań analizujących te informacje w czasie rzeczywistym, ich wartość jest minimalna. Systemy kognitywne, rozwijane przez IBM, stanowią odpowiedź na to wyzwanie – pisze IBM w komunikacie.

Wraz z otwarciem ośrodka w Monachium IBM udostępnia za pośrednictwem IBM Watson IoT Analytics cztery zestawy narzędzi Watson API, obejmujące:
  • przetwarzanie języka naturalnego – umożliwiające użytkownikom interakcję z urządzeniamii systemami z wykorzystaniem prostego ludzkiego języka. Dzięki tym API są one w stanie zrozumieć intencje zawarte w wypowiedziach, wiążąc je z dostępnymi źródłami i nadając kontekst w zależności od sytuacji.
  • uczenie maszynowe – umożliwia monitoring napływających danych oraz interakcji użytkowników i automatyzację ich przetwarzania w sposób pozwalający na uporządkowanie informacji oraz znalezienie w nich pewnych prawidłowości, określenia norm i trendów. Może być stosowanie w odniesieniu do wszelkich danych pochodzących z czujników i urządzeń.
  • analizę wideo i obrazów – umożliwiającą wyciąganie wniosków z nieustrukturyzowanych danych pochodzących z plików graficznych i wideo. W połączeniu z danymi z urządzeń może dać wiedzę na temat przeszłych wydarzeń i potencjalnych sytuacji.
  • analizę tekstu – pozwalającą na eksplorację nieustrukturyzowanych danych tekstualnych, w tym transkrypcji z call center, logów, komentarzy na blogach czy tweetów w celu znalezienia korelacji między nimi i odkrywania prawidłowości.
Przykładowo dzięki tym narzędziom, technik, gdy zauważy niecodzienne wibracje jakiegoś urządzenia, będzie mógł zapytać system: „co powoduje wibracje?”. System, wykorzystując swoje API i dane sensoryczne, automatycznie połączy słowa z ich znaczeniem i intencją, określi maszynę, do której się one odnoszą i powiąże wcześniejsze naprawy w celu odnalezienia najbardziej prawdopodobnych źródeł drgań, a z potem zarekomenduje rozwiązanie.

Przetwarzanie kognitywne reprezentuje nowa klasa systemów, które nie będąc kompletnie zaprogramowane, uczą się i wnioskują z kontaktów i doświadczeń z ludźmi oraz otoczeniem, przez co są w stanie znaleźć sens w 80 proc. nieustrukturyzowanych danych pochodzących z IoT. W efekcie użytkownicy mają dostęp do pełniejszych wniosków i mogą podejmować lepsze, oparte o nie decyzje.
Źródło: IBM

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 25 2017 15:01 V8.0.2-2