reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© OORT
Przemysł elektroniczny |

OORT Inc. – wciąż nowe pomysły

OORT to jeden z finalistów programu Challenge Up!, prowadzonego przez Intel, Cisco i Deutsche Telekom. O efekty trwającego kilka miesięcy przedsięwzięcia zapytaliśmy szefa spółki OORT Inc., Radka Tadajewskiego.

- Generalnie nawiązanie współpracy z korporacjami jest bardzo trudne, wymaga przełamania pewnych barier, a dzięki programowi Challenge Up! udało nam się dotrzeć bezpośrednio do osób odpowiedzialnych za poszczególne działy czy projekty, co w efekcie pozwoliło popchnąć sprawy do przodu. Często były to spotkania nieoficjalne, niejednokrotnie skuteczniejsze niż formalne kontakty – mówi Radek Tadajewski, CEO firmy OORT Inc. O tym, co udało się osiągnąć dzięki rozmowom np. z Intelem opowiemy za chwilę, najpierw jednak Radek Tadajewski zwraca uwagę na fakt, że program dał sposobność do przełamania standardów korporacyjnych. – Wiadomo, że Intel, jako największy na świecie dostawca układów scalonych, z definicji nie zajmuje się zamówieniami poniżej 100 czy 500 tys. sztuk. Tymczasem nam udało się osiągnąć złagodzenie tych wymagania – mówi Tadajewski. Udział w Challenge Up! to także w dużej mierze dostęp do wiedzy, która normalnie jest zastrzeżona. – Dotarliśmy do sedna tego, co robią firmy. Przejrzeliśmy portfolio produktów i realizowane projekty, mogliśmy również doskonale poznać potrzeby klientów oraz rynki na których działają przedsiębiorstwa. To umożliwiło nam znalezienie wspólnych obszarów działania i dopasowanie się z ofertą – wyjaśnia Radek Tadajewski. Konkretne owoce tych prac poznamy już za kilka tygodni, gdy OORT wspólnie z jedną z firm telekomunikacyjnych oficjalnie ogłosi pewien projekt. O co dokładnie chodzi, na razie musi pozostać tajemnicą, ale ma to być nowatorski pomysł z zakresu internetu rzeczy. – Przyświeca nam idea, by nie zmuszać ludzi do kupowania kompletnego, drogiego systemu, ale zaoferować pojedyncze produkty dla inteligentnego domu: proste, tanie i zrozumiałe. Chcemy iść drogą firmy Nest (firma oferująca produkty automatyki domowej, wykupiona przez Google), w której detektorach dymu, termostatach czy kamerach chmurowych nie ma żadnej filozofii, a praktycznie każdy może sobie na nie pozwolić. Chcemy robić tak samo – mówi szef OORT Inc. Nasz rozmówca podkreśla, że jedną z największych zalet programów typu Challenge Up! jest bezpośredni kontakt z osobami z branży. – Chociaż jestem wielkim fanem nowych technologii, nic nie zastąpi rzeczywistego kontaktu z ludźmi, nastawionymi w dodatku na kreowanie. Często najwięcej dają nieformalne spotkania, podczas których powstają pomysły, na pierwszy rzut oka szalone, które potem okazują się mieć olbrzymi potencjał – mówi Tadajewski. Tak właśnie było i w tym przypadku, gdyż rozmowa z polskim managerem Intela na Europę Środkową i Wschodnią dała impuls do powstania nowego produktu. Intel ma bowiem w swojej ofercie pewien niewielki komputer, dla którego znaleziono zupełnie nowe zastosowanie. – Moduł Intela może być nie tylko sercem inteligentnego domu, kontrolującym podłączone urządzenia, ale stanie się także domowym centrum rozrywki. W ten sposób wreszcie będziemy mogli dostarczyć użytkownikom taki zakres usług, o którym myśleliśmy od początku naszej działalności – opowiada Radek Tadajewski. Koncepcja jest następująca: mikrokomputer Intela, z odpowiednim rzecz jasna oprogramowaniem, wystarczy podłączyć do standardowego gniazda telewizora, by uzyskać dostęp do serwisów oferujących wideo na żądanie (VOD). Naturalnie przy tego rodzaju usługach niezbędne jest znalezienie partnerów oferujących treści, a im więcej i lepszej jakości materiały będzie można zobaczyć na ekranie, tym większe będzie zainteresowanie klientów. Dlatego właśnie wprowadzenie tego produktu na rynek (w pierwszej kolejności w Polsce) zajmie jeszcze trochę czasu, niezbędnego do pozyskania dostawców treści, niemniej jest to kwestia „kiedy”, a nie „czy” - zapowiada Tadajewski. – Reagujemy na nowe trendy na rynku, odpowiadając na potrzeby nowoczesnego użytkownika, który odchodzi od tradycyjnego korzystania z telewizora na rzecz serwisów VOD, z których zresztą często korzysta na tablecie – stwierdza Radek Tadajewski i podkreśla, że pomysł nigdy by nie powstał, gdyby nie program Challenge Up!. Challenge Up! to tylko jedna z wielu aktywności młodej polskiej firmy, działającej w obszarze interenetu rzeczy. OORT Inc. oferuje własne produkty do inteligentnego domu, z urządzeniem SmartHub na czele, umożliwiającym kontrolę wszystkich urządzeń w domu czy biurze za pomocą smartfona. Jednocześnie spółka współpracuje z globalnymi producentami urządzeń AGD, czy nawet portfeli i torebek, zamieniając je w inteligentne produkty. Wiosną OORT Inc. szykuje spore uderzenie. – Ogłosimy oficjalnie dystrybucję naszych produktów przez duże firmy energetyczne i telekomunikacyjne w Polsce. W tej chwili dopinamy kwestie związane z umowami, a wiosną wreszcie pochwalimy się tym, co razem robimy – mówi Radek Tadajewski.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama