reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© barghest dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 15 grudnia 2015

10 najgorętszych trendów konsumenckich na rok 2016

Konsumenci oczekują zastąpienia smartfonów przez sztuczną inteligencję – raportuje Ericsson ConsumerLab.
Ericsson ConsumerLab po raz piąty w swojej historii prezentuje 10 najgorętszych trendow konsumenckich na nadchodzący rok. Głównym trendem w tegorocznym raporcie są nowe sposoby interakcji. Konsumenci oczekują, że sztuczna inteligencja wkrótce umożliwi nam interakcję z urządzeniami, bez potrzeby wykorzystania smartfona. Połowa użytkowników smartfonów przewiduje, że zostaną one zastąpione przez inne urządzenia w ciągu najbliższych pięciu lat.

W raporcie zaobserwowano, że proces przyswajania nowych technologii podłączonych do sieci przebiega szybciej niż kiedykolwiek. W rezultacie, okres w którym grupa „early adopters” wpływa na inne grupy konsumentów jest coraz krótszy.

- Niektóre z trendów mogą wydawać się futurystyczne. Jednak zainteresowanie konsumentów nowymi sposobami interakcji, takimi jak sztuczna inteligencja, wirtualna rzeczywistość oraz osadzanie internetu w naszych własnych ciałach czy w przedmiotach które posiadamy w domu, jest coraz większe – powiedział Michael Björn, szef Research, Ericsson ConsumerLab. - To oznacza że w niedługim czasie możemy spodziewać się pojawienia nowych kategorii produktów konsumenckich – towarzyszyć będzie transformacja wielu branż, która będzie niezbędna do dostosowania się do postępującego rozwoju- dodaje.

Oto pełna lista trendów konsumenckich na rok 2016:
  1. Efekty sieciowego stylu życia. Cztery na pięć osób odnosi wrażenie, że korzyści z korzystania z usług online są tym większe, im więcej osób ich używa. Co trzeci z konsumentów już korzysta z różnych form ekonomii dzielenia się.

  2. Młodzi specjaliści od streamingu. Nastolatkowie oglądają materiały wideo znacznie częściej niż inne grupy wiekowe. Czterdzieści sześć procent 16-19 latków spędza na Youtube więcej niż godzinę dziennie.

  3. Sztuczna Inteligencja zastępuje ekrany. Sztuczna inteligencja umożliwi interakcję z urządzeniami, bez potrzeby wykorzystania smartfona. Co drugi użytkownik smartfonów jest zdania, że ich telefony zostaną zastąpione przez inne urządzenia w ciągu najbliższych pięciu lat.

  4. Wirtual przechodzi do reala. Konsumenci oczekują, że technologia wirtualna będzie im towarzyszyć podczas codziennych aktywności, takich jak oglądanie transmisji sportowych i prowadzenie wideorozmów.

  5. Czujące domy. Pięćdziesiąt pięć procent posiadaczy smartfonów wierzy, że w ciągu najbliższych pięciu lat cegły z których budowane będą domy, zostaną wyposażone w czujniki wkrywające pleśń, przecieki i problemy z instalacją elektryczną. Wnioski te implikują ponowne przemyślenie konceptu inteligentnych domów.

  6. Inteligentne podróżowanie. Konsumenci chcą spędzać czas w środkach transportu w sposób aktywny i pożyteczny, a nie czuć się pasywnie - tak jak do tej pory. Osiemdziesiąt sześć procent z nich chętnie używałoby spersonalizowanych usług w środkach transportu, o ile były by on dostępne.

  7. Czat ratunkowy. Serwisy społecznościowe mogą stać się preferowanym sposobem kontaktu ze służbami ratowniczymi. Sześciu na dziesięciu konsumentów jest zainteresowanych korzystaniem z aplikacji informującej o katastrofach i zagrożeniach.

  8. Internables. Wewnętrzne sensory mierzące nasze samopoczucie mogą zastąpić urządzenie z kategorii wearables. Ośmiu na dzisięciu konsumentów chce wykorzystywać technologię do ulepszenia percepcji zmysłowej i możliwości poznawczych.

  9. Hakowanie grozi wszystkim. Większość uzytkowników smartfonów wierzy, że hakowanie i wirusy będą wciąż istotnym problemem. Jeden na pięciu konsumentów jest zdania, że bardziej ufa organizacjom które zostały zaatakowane przez hakerów, ale udaremniły próbę hakowania i podjęły działania zapobiegawcze.

  10. Internetowi dziennikarze. Konsumenci dzielą się coraz większą liczbą informacji. Wierzą, że zwiększa to ich wpływ na społeczność. Więcej niż jedna trzecia z nich twierdzi, że rozpowszechnianie w internecie informacji o działaniach korupcyjnych firmy przyniesie większy skutek niż złożenie doniesienia na policji.

Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016" pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2