reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© jackie egginton dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 07 grudnia 2015

Rekordowe zamówienie dla ABB

ABB otrzymał zamówienie o wartości 33,5 mln USD od Stadler Polska. Kontrakt zrealizuje Zakład Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.
Zamówienie dotyczy 116 kompaktowych przekształtników BORDLINE CC1500 1,5 kV, które posłużą do zasilenia silników trakcyjnych oraz układów pomocniczych w pociągach z rodziny FLIRT. Przekształtniki zostaną zainstalowane w 58 nowoczesnych pociągach, które zamówiły holenderskie koleje Nederlandse Spoorwegen (NS). Czteroczłonowe i trójczłonowe zespoły trakcyjne mają obsłużyć linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączenia regionalne w Holandii. Jednostki powstają w fabryce Stadler Polska w Siedlcach, należącej do Grupy Stadler Rail, wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych.

Sercem układu elektrycznego pociągów dla NS będą energooszczędne przekształtniki wyprodukowane w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim. Urządzenia mają zapewnić niezawodne dostawy energii przy obniżonych kosztach eksploatacji: przekształtniki BORDLINE pozwalają m.in. wykorzystać odzyskaną energię z hamowania do zasilenia układów pomocniczych. – Modułowa budowa urządzenia umożliwia zintegrowanie przekształtnika pomocniczego, ładowarki akumulatorów z przekształtnikiem napędowym w jednej obudowie. Daje to możliwość minimalizacji masy urządzenia i zajmowanego przez nie miejsca, a także zmniejszenia strat energii dzięki wykorzystaniu energii odzyskanej w czasie hamowania do zasilenia układów pomocniczych pojazdu – tłumaczy Tomasz Wróblewski, kierownik lokalnej grupy produktowej Trakcja Pojazdowa w ABB w Polsce.

Grupa ABB współpracuje ze Stadler Rail Group od 2002 roku. Od tego czasu dostarczyła urządzenia na potrzeby ponad 1500 pociągów dalekobieżnych i ponad 300 lekkich pojazdów kolejowych, wyprodukowanych przez firmę Stadler. Tylko w tym roku ABB otrzymała zamówienia o łącznej wartości 85 mln USD na dostawę urządzeń trakcyjnych, które zostaną zainstalowane w pociągach firmy Stadler, produkowanych dla operatorów w Szwajcarii, Luksemburgu i Holandii.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2