reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© jackie egginton dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 07 grudnia 2015

Rekordowe zamówienie dla ABB

ABB otrzymał zamówienie o wartości 33,5 mln USD od Stadler Polska. Kontrakt zrealizuje Zakład Urządzeń Przekształcania Mocy i Napędów ABB w Aleksandrowie Łódzkim.
Zamówienie dotyczy 116 kompaktowych przekształtników BORDLINE CC1500 1,5 kV, które posłużą do zasilenia silników trakcyjnych oraz układów pomocniczych w pociągach z rodziny FLIRT. Przekształtniki zostaną zainstalowane w 58 nowoczesnych pociągach, które zamówiły holenderskie koleje Nederlandse Spoorwegen (NS). Czteroczłonowe i trójczłonowe zespoły trakcyjne mają obsłużyć linie szybkiej kolei miejskiej oraz połączenia regionalne w Holandii. Jednostki powstają w fabryce Stadler Polska w Siedlcach, należącej do Grupy Stadler Rail, wiodącego światowego producenta pojazdów szynowych.

Sercem układu elektrycznego pociągów dla NS będą energooszczędne przekształtniki wyprodukowane w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim. Urządzenia mają zapewnić niezawodne dostawy energii przy obniżonych kosztach eksploatacji: przekształtniki BORDLINE pozwalają m.in. wykorzystać odzyskaną energię z hamowania do zasilenia układów pomocniczych. – Modułowa budowa urządzenia umożliwia zintegrowanie przekształtnika pomocniczego, ładowarki akumulatorów z przekształtnikiem napędowym w jednej obudowie. Daje to możliwość minimalizacji masy urządzenia i zajmowanego przez nie miejsca, a także zmniejszenia strat energii dzięki wykorzystaniu energii odzyskanej w czasie hamowania do zasilenia układów pomocniczych pojazdu – tłumaczy Tomasz Wróblewski, kierownik lokalnej grupy produktowej Trakcja Pojazdowa w ABB w Polsce.

Grupa ABB współpracuje ze Stadler Rail Group od 2002 roku. Od tego czasu dostarczyła urządzenia na potrzeby ponad 1500 pociągów dalekobieżnych i ponad 300 lekkich pojazdów kolejowych, wyprodukowanych przez firmę Stadler. Tylko w tym roku ABB otrzymała zamówienia o łącznej wartości 85 mln USD na dostawę urządzeń trakcyjnych, które zostaną zainstalowane w pociągach firmy Stadler, produkowanych dla operatorów w Szwajcarii, Luksemburgu i Holandii.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
JavaScript Tag:
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
februari 21 2017 23:03 V7.12.4-2