reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 02 listopada 2015

Bosch i SBB Cargo podłączą pociągi do sieci

Bosch i SBB Cargo pracują nad pociągiem towarowym podłączonym do sieci, który zrewolucjonizuje przewozy towarowe i logistykę
Firmy Bosch i SBB Cargo zawarły umowę o współpracy, której celem jest opracowanie systemu Asset-Intelligence dla kolejowych przewozów towarowych. System ten umożliwia przesyłanie przez wagony towarowe SBB Cargo danych dotyczących ich pozycji i ładunku do centralnego centrum sterowania. W rezultacie firma może szybciej dostarczyć swoje towary do celu i zapewnić swoim klientom bardziej szczegółowe informacje.

SBB Cargo jest liderem w szwajcarskich przewozach ładunków. Z kolei Bosch Engineering, jako dostawca usług inżynieryjnych, łączy wszystkie aplikacje kolejowe w ramach swojego działu Bosch Mobility Solutions. - Wykorzystujemy motoryzacyjne rozwiązania techniczne firmy Bosch, aby połączyć pociągi z siecią, co pozwala nam otworzyć nowe możliwości integracji kolejowego ruchu towarowego z cyfrowym światem – mówi Bernhard Bihr, prezes Bosch Engineering GmbH.

Aby pociąg towarowy mógł być środkiem transportu podłączonym do sieci musi być wyposażany w czujniki, które zbierają dane na temat jego aktualnej pozycji, jak również stanu wagonów i ich ładunku, w tym takich parametrów, jak: temperatura, wilgotność powietrza i wibracje. Hardware do łączności z siecią przekazuje bezprzewodowo te dane do serwera i udostępnia je w internecie operatorowi kolejowemu, umożliwiając mu podgląd, w jakich miejscach w danym momencie znajdują się wagony i towary. W ten sposób można szybciej i efektywniej organizować transport, procesy logistyczne są zoptymalizowane, a koszty przewozu zostają ograniczone. Monitorowanie przewidywalnego stanu dostarcza informacji o zużyciu elementów, co z kolei pozwala planować z dużym wyprzedzeniem nadchodzące naprawy. To skraca czas przestoju, oszczędza zasoby naturalne i koszty. Ponadto funkcje geofencingu* i alarmu antywłamaniowego podnoszą bezpieczeństwo przewożonych towarów.

Bosch Engineering i SBB Cargo mają już na koncie udaną współpracę. W lutym 2015 roku na kolei szwajcarskiej pojawił się pierwszy ładunek testowy SBB Cargo wyposażony w system monitorowania on-line. Bosch Engineering specjalnie dostosował technologię łączności on-line, zaczerpniętą z wielkoseryjnej produkcji samochodów do nowego obszaru zastosowania. Plan jest taki, aby kontynuować rozwój technologii i włączyć nowe funkcje. SBB Cargo wnosi do współpracy swoje doświadczenie badawcze oraz standardy kolejowe.

*Geofencing – mechanizm, który umożliwia przewoźnikowi zdefiniowanie określonych obszarów geograficznych na mapie, a następnie przypisanie im określonych zasad. Dzięki temu operacje wykonywane przez środki transportu mogą być ograniczone do określonego obszaru.

© Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2