Przemysł elektroniczny |
Aktualizacja planu strategicznego Toshiba
W początkach sierpnia Toshiba opublikowała dokument opisujące strategiczne zmiany jej organizacji, których część dotyczy bezpośrednio segmentu LCD TV.
• W roku 2009 Toshiba chce osiągnąć 6.800 bln jenów (w porównaniu do 6.654 bln jenów w roku 2008) oraz wywindować zysk operacyjny do poziomu 300 bln jenów
(-250 bln jenów w roku 2008).
• Aby osiągnąć postawiony cel w zakresie zysku operacyjnego, Toshiba chce zredukować koszty stałe o kwotę 300 bln jenów w stosunku do poniesionych w roku 2008
• W przypadku samego biznesu LCD TV, Toshiba podtrzymała wcześniejsze zapowiedzi redukcji kosztów stałych o 25%. Łącznie w dywizji Digital Products (LCD TV, PC oraz komórki) redukcja kosztów ma wynieść 50 bln jenów. Na dzień dzisiejszy, po 1Q bieżącego roku fiskalnego (1 kwietnia – 30 czerwca), stopień wykonania tych zamierzeń ocenia się na 21 bln jenów.
• W zakresie reorganizacji produkcji LCD TV, koncern pozostawi jedną spośród czterech linii produkcyjnych amorphous silicon, zracjonalizuje do początku 2010 wykorzystanie mocy w japońskich zakładach Fukaja oraz Ishikawa, a także zamknie zakład Uozu i zrestrukturyzuje operacje w Himeji
• Jako część procesu racjonalizacji produkcji w Europie wymienia się przeniesienie produkcji z Anglii do Polski
• Wynik operacyjny dywizji Digital Products w 1Q.2009 wyniósł 4.8 bln jenów (w poprzednich kwartałach działalność Digital Products przynosiła ujemne wyniki finansowe).
• W zakresie LCD TV, Toshiba chciałaby podtrzymać konkurencyjność kosztową poprzez wykorzystanie możliwości współpracy z firmami ODM. Produkowane będą modele zarówno ze średniej, jak i najwyższej półki. Ekspansję na rynkach wschodzących koncern chce osiągnąć poprzez wprowadzanie prostszych modeli, wykorzystujących głównie podstawowe funkcje.