reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vladimir veljanovski dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 21 października 2015

EC Systems zakończyło projekt dla PKP PLK

W październiku 2015 roku EC Systems wraz z AGH oraz Geotronics zakończyło trwający 9 miesięcy projekt o wartości prawie 10 mln PLN.
Celem projektu było opracowanie i uruchomienie komercyjnej wersji systemu kodyfikacji linii kolejowych (KLK) dla PKP PLK.

System KLK składa się z 3 głównych modułów:
  • modułu służącego do pomiaru skrajni budowli zamontowanego na drezynie pomiarowej EM-120,
  • modułu analitycznego służącego do przetwarzania zebranych na pojeździe danych,
  • modułu operacyjnego mającego wspomóc pracowników zajmujących się przewozem przesyłek nadzwyczajnych.
W trakcie trwania projektu drezyna EM-120 została doposażona w skaner laserowy Riegl VQ-450, wysokiej rozdzielczości monochromatyczne aparaty fotograficzne oraz wszelki sprzęt niezbędny do przechowywania zebranych danych. Skaner umożliwia wielodniowy, ciągły pomiar skrajni budowli, nawet przy prędkości 100km/h, oraz generuje średnio 500MB danych na każdą minutę pracy.

Zebrane dane zasilają bazę analityczną, której moduł analityczny docelowo, po przeprowadzeniu pomiarów wszystkich linii kolejowych, będzie przechowywać i przetwarzać nawet do 120 TB danych. Moduł analityczny jest odpowiedzialny za przeprowadzenie kodyfikacji odcinków linii. Dodatkowo, w razie konieczności umożliwia on geodetom wizualizację trasy i manualną obróbkę danych. Z kolei moduł operacyjny ma za zadanie wspomagać biznes PKP PLK na etapie akceptacji wniosków dotyczących przewozów przesyłek nadzwyczajnych.

Ponadto, w ramach projektu firma EC Systems dostarczyła sprzęt serwerowy, stacje robocze oraz licencje niezbędne do pracy systemu.

– Dzięki systemowi KLK, proces akceptacji wniosków od przewoźników zostanie kilkukrotnie skrócony. Dodatkowo zebrane za pomocą systemu KLK dane umożliwią nam dalszą informatyzację i usprawnianie procesów w spółce, poprawiających efektywność i konkurencyjność firmy – podsumowuje Agnieszka Warda, kierownik projektu dla PKP PLK.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2017 20:55 V8.5.5-2