reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© vladimir veljanovski dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 21 października 2015

EC Systems zakończyło projekt dla PKP PLK

W październiku 2015 roku EC Systems wraz z AGH oraz Geotronics zakończyło trwający 9 miesięcy projekt o wartości prawie 10 mln PLN.
Celem projektu było opracowanie i uruchomienie komercyjnej wersji systemu kodyfikacji linii kolejowych (KLK) dla PKP PLK.

System KLK składa się z 3 głównych modułów:
  • modułu służącego do pomiaru skrajni budowli zamontowanego na drezynie pomiarowej EM-120,
  • modułu analitycznego służącego do przetwarzania zebranych na pojeździe danych,
  • modułu operacyjnego mającego wspomóc pracowników zajmujących się przewozem przesyłek nadzwyczajnych.
W trakcie trwania projektu drezyna EM-120 została doposażona w skaner laserowy Riegl VQ-450, wysokiej rozdzielczości monochromatyczne aparaty fotograficzne oraz wszelki sprzęt niezbędny do przechowywania zebranych danych. Skaner umożliwia wielodniowy, ciągły pomiar skrajni budowli, nawet przy prędkości 100km/h, oraz generuje średnio 500MB danych na każdą minutę pracy.

Zebrane dane zasilają bazę analityczną, której moduł analityczny docelowo, po przeprowadzeniu pomiarów wszystkich linii kolejowych, będzie przechowywać i przetwarzać nawet do 120 TB danych. Moduł analityczny jest odpowiedzialny za przeprowadzenie kodyfikacji odcinków linii. Dodatkowo, w razie konieczności umożliwia on geodetom wizualizację trasy i manualną obróbkę danych. Z kolei moduł operacyjny ma za zadanie wspomagać biznes PKP PLK na etapie akceptacji wniosków dotyczących przewozów przesyłek nadzwyczajnych.

Ponadto, w ramach projektu firma EC Systems dostarczyła sprzęt serwerowy, stacje robocze oraz licencje niezbędne do pracy systemu.

– Dzięki systemowi KLK, proces akceptacji wniosków od przewoźników zostanie kilkukrotnie skrócony. Dodatkowo zebrane za pomocą systemu KLK dane umożliwią nam dalszą informatyzację i usprawnianie procesów w spółce, poprawiających efektywność i konkurencyjność firmy – podsumowuje Agnieszka Warda, kierownik projektu dla PKP PLK.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2