reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© saniphoto dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 13 października 2015

IBM: nadeszła era kognitywna

Firma IBM utworzyła dział usług biznesowych koncentrujący się na wdrożeniu rozwiązań kognitywnych.
Bazując na projektach wykorzystujących zaawansowaną analitykę biznesową i platformę superkomputera IBM Watson, ponad dwa tysiące ekspertów IBM będzie doradzać firmom, jak wprowadzić kognitywny model biznesu w organizacji. Era kognitywna to nowy etap w przetwarzaniu danych i wyciąganiu wniosków pozwalających rozwiązywać problemy biznesowe, zanim się pojawią.
Nowe rozwiązania zrewolucjonizują sposób podejmowania decyzji biznesowych, dając możliwość analizy aż 80% danych, które obecnie są poza zasięgiem tradycyjnych metod przetwarzania.

– Nasza współpraca z klientami z różnych branż pokazuje, że przetwarzanie kognitywne otwiera przed firmami zupełnie nowe perspektywy – mówi Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services. – Klienci zdają sobie sprawę, że chociaż zbierają i analizują więcej danych niż kiedyś, to 80 procent z informacji dostępnych w postaci obrazów, nagrań, postów z mediów społecznościowych czy wzorów chemicznych, pozostaje poza zasięgiem tradycyjnych metod przetwarzania. Rozwiązania kognitywne umożliwiają analizę tych danych.

Z myślą o tych wyzwaniach, IBM powołał do życia dział Cognitive Business Solutions. Jego konsultanci zajmują się oceną gotowości firmy do wdrożenia najbardziej efektywnych rozwiązań, przez co cały proces nie generuje wysokich kosztów.

Przykłady wdrożenia rozwiązań kognitywnych można mnożyć. Jedno z nich, przeznaczone dla firmy działającej w handlu detalicznym, analizuje dane klientów zestawiając je z informacjami płynącymi z otoczenia - prognozą pogody czy badaniem nastrojów społecznych - aby przewidzieć zmiany w popycie na dane produkty i doradzać w kwestii polityki cenowej.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez IBM Institute for Business Value wśród 5000 przedstawicieli kadry kierowniczej, firmy widzą konieczność zastosowania rozwiązań kognitywnych, będących w stanie inteligentnie przyswajać i przetwarzać informacje oraz uczyć się. Natomiast według IDG, ponad połowa klientów biznesowych będzie korzystać z rozwiązań kognitywnych do końca 2018 roku.

Źródło: IBM

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2