reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch
Przemysł elektroniczny |

Bosch zapowiada rewolucję w akumulatorach

Bosch w ciągu pięciu lat zamierza wprowadzić do seryjnej produkcji nową technologię akumulatorów do samochodów elektrycznych.

- Bosch wykorzystuje know-how i znaczne środki finansowe, aby osiągnąć przełom w elektromobilności - powiedział dr Volkmar Denner, przewodniczący zarządu Robert Bosch GmbH. Przyczynia się do tego przejęcie amerykańskiego start-upu, firmy Seeo Inc. (Hayward, Kalifornia). Oprócz własnego rozwoju w zakresie technologii akumulatorów, Bosch dysponuje wiedzą w dziedzinie innowacyjnych ogniw galwanicznych ze stałym elektrolitem dla akumulatorów litowych, jak również wyłącznymi patentami. Ogniwa galwaniczne w stanie stałym mogą być przełomową technologią – stwierdził Denner.
Według prognozy spółki, w roku 2025 około 15 procent wszystkich nowych samochodów wyprodukowanych na świecie będzie miało elektryczny napęd. W Europie więcej niż jedna trzecia wszystkich nowych aut będzie napędzana elektrycznie - większość jako hybryda typu plug-in.
Do tej pory celem przemysłu było podwojenie gęstości energii w akumulatorach oraz zmniejszenie o połowę kosztów produkcji do końca tej dekady. Bosch ocenia, że wykorzystując stałe ogniwa będzie można do roku 2020 zwiększyć ponad dwukrotnie gęstość energii i osiągnąć dalsze znaczne obniżenie kosztów. Porównywalny samochód elektryczny, który ma dziś zasięg 150 kilometrów, będzie mógł przejechać ponad 300 kilometrów bez ładowania - i to przy niższej cenie. W 2014 roku Bosch z firmami GS Yuasa i Mitsubishi Corporation utworzyli joint venture pod nazwą Lithium Energy and Power GmbH & Co. KG, którego celem jest rozwój bardziej wydajnych generacji akumulatorów litowo-jonowych. Technologia z firmy Seeo Inc. uzupełnia dotychczasową, rozwijaną dzięki współpracy z japońskimi partnerami Boscha. W rezultacie dojdzie do połączenia przełomowych technologii pochodzących ze start-upu z know-how na temat systemów i technologii Boscha, kompetencji GS Yuasa w dziedzinie ogniw galwanicznych oraz szerokiej bazy przemysłowej Mitsubishi Corporation – informuje firma w komunikacie. Od lat producenci samochodów i dostawcy przemysłu motoryzacyjnego starają się stworzyć bardziej wydajne akumulatory. Ogniwa są tutaj ważnym elementem, bowiem akumulator samochodu elektrycznego składa się z wielu połączonych ze sobą ogniw w pojedynczych celach. Ogniwa są zatem istotnym elementem tworzenia wartości. Wydajność tego magazynu energii może być poprawiona różnymi metodami. Na przykład w dziedzinie chemii ogniw główną rolę odgrywa materiał, z którego wykonane są elektrody (katoda i anoda). W obecnych akumulatorach litowo-jonowych jednym z powodów ograniczonej gęstości energii jest fakt, że anoda składa się w dużym stopniu z grafitu. Korzystanie z technologii ogniw w stanie stałym pozwoli Boschowi produkować anodę z czystego litu, co znacznie zwiększa zdolność magazynowania, a więc pojemność akumulatora. Ponadto, nowe ogniwa będą pozbawione płynnego elektrolitu, co oznacza, że staną się niepalne. - Anoda z czystego litu to ogromny skok w innowacyjnej konstrukcji ogniw akumulatorów - powiedział Denner. Bosch dzięki nabyciu Seeo Inc. posiada obecnie pierwsze próbki ogniw, które mają potencjał, aby spełnić wysokie standardy przemysłu motoryzacyjnego pod względem trwałości i bezpieczeństwa. Źródło: © Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama