reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© pengyou93 dreamstime.com
Analizy |

W 2015 roku wartość rynku elektroniki do noszenia wyniesie 24,2 mld USD

Jednak zdecydowana większość sprzedawanych obecnie urządzeń wearables (74% wartości rynku) to doskonale znane zegarki elektroniczne, słuchawki, paski do pomiaru glukozy, itp. – ocenia IDTechEx.

Ostatnie pięć lat to czas szybko rosnącego zainteresowania urządzeniami elektroniki do noszenia, a na rynku zaczęły się pojawiać coraz to nowsze rozwiązania, głównie dla branży fitness. Rosły więc przychody z tego rynku, ale i średnie ceny sprzedaży. IDTechEx analizuje, w których sektorach tkwi największy potencjał dla urządzeń wearables. Medycyna Jak wynika z raportu przygotowanego przez IDTechEx, najbardziej obiecujący dla urządzeń wearables jest rynek medyczny. Już teraz, jeśli włączy się do analizy urządzenia do pomiaru glukozy we krwi, to właśnie opieka zdrowotna jest obszarem generującym największe przychody spośród wszystkich sektorów urządzeń elektroniki do noszenia, i ta sytuacja nieprędko się zmieni. Możliwości, jakie oferują produkty wearables, są zazwyczaj łatwe do wprowadzenia do użytku, a przy okazji powstają nowe, wygodne, przenośne i praktyczne sposoby na pomiary parametrów ludzkiego ciała. W dodatku biorąc pod uwagę fakt, jak duży nacisk kładzie się tu na dokładność pomiarów, to właśnie urządzenia elektroniki do noszenia sprawdzają się doskonale w wielu sytuacjach, a badania można często przenieść z sal szpitalnych do prywatnych domów. To co powstrzymuje produkty wearables przeznaczone dla medycyny przed wejściem na rynek, to konieczność testów i prób klinicznych, niezbędnych do uzyskania odpowiednich certyfikatów. Takich problemów nie mają za to producenci urządzeń fitness i na rynku pojawia się coraz więcej tego typu towarów, co skutkuje obniżeniem cen – w Chinach można już znaleźć opaski fitness w cenie zaledwie 5 dolarów. Informacja plus rozrywka (Infotainment) Produkty z obszaru infotainment, czyli łączące rozrywkę z informacją, narobiły sporo szumu w mediach, nawet jeśli w ostateczności niekoniecznie okazały się sukcesem. Przykładem może być chociażby Google Glass czy gogle wirtualnej rzeczywistości Oculus. Ale liderem na rynku urządzeń infotainment są poczciwe słuchawki. Ich sprzedaż należy liczyć w setkach milionów sztuk, a wartość rynku w miliardach dolarów, z czego przychody z samej elektroniki rosną co roku w tempie dwucyfrowym. Generalny trend w sektorze infotainment jest następujący: urządzenia tego typu są projektowane i wprowadzane na rynek w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Korei, a następnie wchodzi produkcja na wielką skalę za znacznie niższą cenę w Chinach (elektroniczne zegarki z reguły kosztują tam mniej niż 3 USD, a słuchawki można kupić jeszcze taniej). Handel, przemysł, wojsko – jedne z najlepszych przypadków użycia Sektor handlowy czy przemysłowy ma tę przewagę nad medycznym, że dużo łatwiej wprowadzić tam nowy produkt. Dzięki temu właśnie w tych branżach szybciej wprowadza się nowe rozwiązania, które dopiero co były w fazie rozwojowej. Częściej także zajmują się tym firmy, które nie należą do czołówki producentów urządzeń wearables, więc nowe produkty są często poza głównym nurtem istniejących rozwiązań. W branżach handlowej, przemysłowej i wojskowej świetnie rozwija się sektor czujników. Sensory wykorzystywane są do śledzenia, urządzenia wearables zastępują skanery w magazynach, stosowanę są także w kontroli jakości, itp. Na pewno zobaczymy więc jeszcze wiele innych, nowych możliwości wykorzystania sensorów znajdujących się teraz w ofercie na rynku, ale komponenty te będzie trzeba dostosować do konkretnych aplikacji. Jest to bariera, która ogranicza liczbę udanych i wdrożonych rozwiązań wearables opartych na czujnikach, ale firmy, które w ten chwili mocno inwestują w te technologie, będą zbierały plony w ciągu następnych 2-5 lat. --- Źródło: wearabletechnologyinsights.com

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama