reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Bosch Przemysł elektroniczny | 16 września 2015

Bosch stawia na automatyzację i połączenie samochodów z siecią

Trend związany z automatyzacją jazdy już dziś jest głównym motorem napędowym sprzedaży w firmie Bosch.
Firma zatrudnia już około 2000 inżynierów pracujących w tej dziedzinie - 700 więcej niż dwa lata temu. Nic dziwnego, bowiem coraz więcej samochodów sprzedawanych jest z systemami wspomagania kierowcy, takimi jak asystent utrzymania pasa ruchu, czy asystent hamowania awaryjnego. Sprzedaż czujników radarowych i kamer wideo po raz kolejny podwoiła się w 2015 roku. Wysoki popyt na tego typu rozwiązania oznacza, że sprzedaż systemów wspomagania w firmie Bosch już w 2016 roku przekroczy miliard euro.

- Zautomatyzowana jazda pojawi się stopniowo w procesie rozwoju i powstawania nowych systemów wspomagania kierowcy – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu Robert Bosch GmbH, poczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie.

Bosch postawił sobie również ambitne cele w zakresie łączności internetowej. – Komunikacja jest kluczem do zelektryfikowania i zautomatyzowania jazdy oraz do wielu innych celów. Pojazdy podłączone do internetu są bezpieczniejsze i efektywniejsze, a jazda nimi staje się bardziej relaksująca – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch. Łączność online oznacza, że w przyszłości kierowcy będą mieli dostęp do informacji o korkach, wypadkach, innych kierowcach jadących pod prąd, a także o wolnych miejscach parkingowych lub stacjach do ładowania akumulatorów, które będą mogli rezerwować i na miejscu opłacać. Ponadto samochód zamieni się w centrum multimedialne.

Aby połączyć samochód z internetem, Bosch przygotował dwa rozwiązania. W pierwszym jest wykorzystywany smartfon kierowcy. Za pomocą mySPIN można smartfon z systemem Android i iOS zintegrować z pojazdem pozwalając na łączenie się z multimediami samochodu. Szereg aplikacji daje się wówczas wygodnie obsługiwać z centralnego wyświetlacza pojazdu. W ramach drugiego rozwiązania Bosch oferuje jednostkę sterującą łącznością (ang. Connectivity Control Unit, CCU) służącą za centrum dowodzenia w pojeździe. CCU komunikuje się przy użyciu modułu bezprzewodowego wyposażonego we własną kartę SIM i może w razie potrzeby określić lokalizację pojazdu za pomocą GPS. Jednostka jest dostępna zarówno jako wyposażenie fabryczne oraz dodatkowe, które może być podłączone do instalacji elektrycznej pojazdu poprzez złącze diagnostyczne (OBD).

Na tegorocznych targach IAA, Bosch prezentuje więc rozwiązania z dziedzinach łączności internetowej i automatyzacji, ale kolejnym ważnym obszarem działania niemieckiej spółki jest udoskonalanie akumulatorów. Bosch kupił amerykański start-up Seeo Inc. (Hayward, CA). Opracowana przez Seeo technologia uzupełnia dotychczasowy rozwój firmy Bosch, wypracowany dzięki współpracy z jej japońskimi partnerami GS Yuasa i Mitsubishi Corporation. Do tej pory celem było podwojenie gęstości energii oraz zmniejszenie o połowę kosztów produkcji do końca bieżącej dekady. Jednak dzięki technologii opracowanej przez Seeo firma Bosch widzi potencjał do dalszego zwiększenia wydajności energetycznej ogniw litowo-jonowych. - Bosch wykorzystuje swoją wiedzę oraz duże nakłady finansowe, aby dokonać przełomu w dziedzinie elektromobilności - powiedział Denner.



Źródło: © Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2