reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© saniphoto dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Saule Technologies pozyskało inwestora

Japoński inwestor Hideo Sawada zdecydował się na zainwestowanie w rozwój polskiej technologii produkcji ogniw perowskitowych.

Saule Technologies, czyli spółka założona przez Olgę Malinkiewicz, może zrewolucjonizować branżę fotowoltaiczną. Wszystko dzięki nowatorskiej technologii, w której krzem w ogniwach słonecznych zastępują perowskity. Perowskitowe moduły, w porównaniu z tradycyjnymi krzemowymi, są tańsze, łatwiejsze w produkcji i co naważniejsze – o wiele wydajniejsze. Spółce udało się pozyskać ważnego inwestora. Dzisiaj po południu zostanie podpisana umowa inwestycyjna pomiędzy Saule Technologies, ARP Venture i japońskim inwestorem Hideo Sawadą. Porozumienie dotyczy wynalazku wydruku atramentowego ogniw fotowoltaicznych, które opierają się o kryształy perowskitu – informuje Ministerstwo Gospodarki. Zaledwie miesiąc temu projekt firmy Saule znalazł się w czołówce projektów rekomendowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020 Działanie 1.1 „Szybka ścieżka”. Projekt „Prace badawczo-rozwojowe nad uzyskaniem pierwszego na świecie ultra cienkiego ogniwa fotowoltaicznego na bazie perowskitów nadrukowanych metodą electronic inkjet na podkład elastyczny” otrzyma kwotę 25,5 mln PLN. Saule Technologies zamierza także aktywnie działać m.in. w branży lotniczej. Zarząd firmy spotkał się w sierpniu z przedstawicielami Airbus Defence & Space. Rozmowy dotyczyły możliwości zastosowania ogniw perowskitowych w przemyśle lotniczym. - Nasza wizyta w siedzibie Airbus była bardzo owocna, gdyż bardzo szybko zdefiniowaliśmy wspólne cele projektowe, a także zaplanowaliśmy kolejne strategiczne kroki. Jest nam niezmiernie miło współpracować w towarzystwie inżynierów firmy Airbus – komentował Artur Kupczunas, wiceprezes Saule Technologies.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama