reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 07 sierpnia 2009

68 mln sprzedanych komputerów w 2Q.2009

Wynik drugiego kwartału stanowi spadek o 5% w stosunku do pierwszych trzech miesięcy roku. Zwraca uwagę osłabianie się pozycji Dell i wzrost udziałów rynkowych Acer.
Na miejscu pierwszym, tradycyjnie znalazł się Hewlett-Packard, który uplasował na rynku 13.4 mln sztuk (+3%). Według danych opracowanych przez Gartner, kolejne miejsca zajmują Dell (9.3 mln sztuk, -17%), Acer (9.2 mln sztuk, +34%), Lenovo (5.8 mln sztuk, +3.2%) oraz Toshiba (3.4 mln sztuk, +10%).

PAP przytacza komentarz analityka rynku IT z firmy PMR, Pawła Olszynki, który twierdzi, iż za złe wyniki Della, odpowiedzialna jest strategia wyboru grupy docelowej, na której skupia się amerykański producent - sektora biznesowego. Z kolei Acer obrał jako grupę docelową rynek masowy. ‘Wygrywa on ceną, ma znakomity wskaźnik ceny do jakości. Dla klientów indywidualnych czy mniejszych firm, w obecnej sytuacji na rynku ma to kapitalne znaczenie.’

PAP informuje też: ‘Zdaniem Pawła Olszynki, HP ma zbyt dużą przewagę nad resztą producentów, by mógł obawiać się straty pozycji lidera w rankingu. Firma korzysta na słabości Della i zyskuje na rynku korporacyjnym. Z drugiej strony jest też w stanie sprzedawać tańszy sprzęt na rynku detalicznym. Mimo bardzo dynamicznego rozwoju Acer, HP ma cały czas dużo więcej do powiedzenia na rynku rodzimym - w USA’.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 08 2018 17:15 V9.2.4-1