reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© OORT Przemysł elektroniczny | 20 lipca 2015

Eddystone – nowa definicja beaconów od Google

Google właśnie ogłosiło swoją strategię dotyczącą – jak się na pierwszy rzut oka może wydawać – beaconów. W praktyce są one jednak czymś znacznie więcej…
Obecnie cały świat dyskutuje o tym, jak nowe rozwiązanie zmieni sposób komunikacji firm z konsumentami. Eksperci kreślą wizje galerii handlowych i ulic miast wypełnionych beaconami (czyli malutkimi nadajnikami Bluetooth), za pomocą których marketingowcy będą mogli reklamować swoje produkty, wysyłając informacje bezpośrednio na wszystkie telefony wyposażone w Android. To wspaniała rzecz i ogromna szansa, bo 8 na 10 smartfonów na świecie korzysta właśnie z tego systemu operacyjnego.

Eddystone to jednak dużo więcej niż technologia dla beaconów...

© OORT
Po pierwsze mogą z niej korzystać wszystkie urządzenia z modułem Bluetooth. Co to oznacza w praktyce? Że każda żarówka, gniazdko, termostat czy breloczek korzystający z tej metody komunikacji będzie mogło nie tylko lokalizować ludzi, zbierać informacje o temperaturze, wilgotności czy dźwięku, ale też wysyłać wiadomości z linkiem do dowolnej strony internetowej do KAŻDEGO użytkownika telefonu z Androidem, który znajdzie się obok.

Po drugie Google zyska niewyobrażalną liczbę źródeł pozyskiwania danych o swoich użytkownikach. Każdy człowiek przemieszczający się ze swoim smartfonem, mijając beacony lub urządzenia wspierające Eddystone będzie dostarczał cenną, aktualną informację o swoim położeniu i wielu innych czynnikach z najbliższego otoczenia.

Po trzecie – mając taką wiedzę zgromadzoną i dostarczoną przez Google – marketingowcy będą mogli poznać swoich klientów w stopniu, w jakim nigdy wcześniej nie byli w stanie. W efekcie będą mogli nie tylko wysyłać im wiadomości, ale przede wszystkim robiąc to, będą uwzględniać kontekst.

Jak to wszystko zmieni świat dookoła nas? Bardzo...

Co więcej stanie się to przy ogromnym udziale Polskich firm, które w ostatnim czasie podbijają świat używając Bluetooth w sposób, w jaki nikt inny tego nie robił!

Niedługo na rynku pojawią się ekspresy do kawy, grille, czajniki, kontrolery do bram i wiele innych zaskakujących produktów napędzanych technologią dostarczoną przez OORT. Najwięksi producenci AGD i nie tylko zdecydowali się zamienić swoje istniejące produkty w inteligentne. Takie, które będą uczyły się naszych zachowań i oferowały nowe niezwykłe możliwości. Dzięki Eddystone będą mogły znacznie więcej...

Nasz ekspres będzie wiedział, kiedy wstajemy i samodzielnie przygotowywał dla nas espresso. Co więcej – kiedy już pozna nasze upodobania – zaproponuje nam automatyczne dostarczanie naszej ulubionej kawy zawsze, kiedy będzie się nam kończyła. Innego dnia zaoferuje nam darmową gwarancję – jeśli tylko zdecydujemy się na korzystanie z oryginalnych pastylek do czyszczenia ekspresu.

Inteligentne żarówki będą się automatycznie włączały, kiedy wejdziemy do domu i dostosowywały swój kolor, jasność i temperaturę do indywidualnych upodobań każdego z domowników. A producenci tych urządzeń po raz pierwszy w historii będą mieli bezpośredni kanał komunikacji z użytkownikami.

I nie chodzi o nieokreśloną przyszłość... Inteligentne żarówki, breloczki czy gniazdka z logo OORT już teraz można kupić w iSpot czy innych sklepach w Europie, USA, Azji a ostatnio nawet na Jamajce. Za chwilę pojawią się termostaty i dziesiątki innych produktów. Każdy z nich wspiera Eddystone, dając niesamowite możliwości marketingowcom i działom kreatywnym, a w efekcie konsumentom.

Przed nami nowa era. I kiedy pomyślę, że dwa lata temu nikt nie chciał mi wierzyć, że Bluetooth podbije świat, mam ochotę powiedzieć: A nie mówiłem? ;)

Autorem tekstu jest Radek Tadajewski, CEO, OORT Inc.


O Autorze:

Założyciel i współzałożyciel wielu firm, w tym jednego z największych dealerów złota inwestycyjnego w Polsce -Mennicy Wrocławskiej. Podczas swojej kariery wprowadził na giełdę 5 firm. Obecnie CEO OORT Inc. - amerykańskiej spółki z sektora Internetu Rzeczy. Wykształcenie zdobywał zarówno w Polsce, jak i w Niemczech, kończąc studia MBA na Uniwersytecie Europejskim Viadrina we Frankfurcie. Był także jednym z pierwszych polskich stypendystów fundacji Haniela.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-2